Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Er gift og har normalt god økonomi. Vi har felles konto til alle utgifter og sitter hver igjen med kr. 13.000,- til mat, klær og eget forbruk. Det burde jo holde i massevis? Men jeg er alltid blakk siste uken og må "lure" mannen til å handle det vi trenger denne uken.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Velkommen i gjengen.. Jeg vet at pengene mine ligger igjen i matbutikken.. er økonomisk tilbakestående når det gjelder å handle dagligvarer.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 de kommer iallefall ikke inn på min konto!
Mia_73 Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Når begge har 13.000 igjen, burde da ikke mannen også kjøpe mat like ofte som du? Anbefaler å lage budsjett og ta kvitteringer fra butikken, så kan du se etterhvert hvor pengene havner.
Ulldott Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Vi har fått egen konto med kort til matpengengene. Fikk mye bedre kontroll over hvor pengene går på den måten. Setter av 1500 til hver uke og får ikke lov (av meg selv) å overstige denne summen. Pengene vi har på hver våre vanlige kort går til klær, fritid og shopping.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Når begge har 13.000 igjen, burde da ikke mannen også kjøpe mat like ofte som du? Anbefaler å lage budsjett og ta kvitteringer fra butikken, så kan du se etterhvert hvor pengene havner. Dersom du leser det jeg skriver ser du at det står at hver av oss sitter igjen med dette beløpet som bl.a. skal dekke mat. Vi handler annenhver uke. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå