Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 ..gjerne slike ein forbinder med "gamle bønder", "gamlingar" o.l. (Treng litt inspirasjon for å finne det perfekte namnet, og sidan vi har smak som andre ser på som gammaldags, så blir overskrifta som den blir;P) Kva namn dukkar opp i hovudet ditt? Fyr laus!
litekreativtbrukernavn Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Anbefaler deg å ta en rusletur på kirkegården, gjerne i et bygdesamfun... Gjorde det selv i dag, og mye spennende navn som dukker opp i den "gamle" delen. (Det morsomste er at mange av de er "poppis" navn i dag! ) Men "gamle" navn for meg, som jeg har sett er; -Ola -Arve -Kjell -Conrad -Einar -Odd -Johannes -Jakob ... ....
lillekonvall Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Brynte Sjur Tollef Leidvin Men du trenger ikke gå på kirkegården hvis ikke du vil da. Gamle folketellinger og de gamle kirkebøkene er tilgjengelig på nettet. Vi har noen sider av slekten som ikke har flyttet så mye. Derfor gikk jeg på en kveld trehundre år tilbake og vi fant mange fine navn. Lykke til!
Nostalgia Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 Trygve Jens Arne Ola Heine Martin Ole Asbjørn Kolbjørn olai Magne Hans
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 ansgar tellef knut torjus tallak jørgen alfred aslak olav
Gjest Lilu87 Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Leif Eirik Einar Odd Aksel Ånen Steinar Ådne Oddbjørn Thorvald Simon Isaak Tobias Tarald Hans Johan Johannes Osvald Martin Trygve
charnelle Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har selv drevet med slektsforskning siste tiden og har funnet mange flotte "helnorske" navn som fortjener å bli børstet støv av. Gå inn på kirkebøkene eller folketellingene og bli inspirert! http://www.rhd.uit.no/folketellinger/folketellinger.aspx http://www.arkivverket.no/URN:kb_read
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå