Gå til innhold

Tips ved bleieutslett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 15 mnd. er blitt forferdelig sår. Aldri vert det før. Prøver å la henne gå uten bleie ved vert bleieskift, og har smørt med inotyol. Hjelper ikke, og utslettet er skikkelig rødt og hissig.

Noen med gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne f.eks sitte i badekaret en stund, deretter smøre med mildison. Det hjelper her.

Skrevet

Jeg sverger til Aloe Vera forte, så fort en av ungene er litt røde eller såre smører jeg med den og det er borte til neste dag. Virkelig en super gele altså. Den virker kjølende på huden også, så det er krise i heimen om vi ikke har den i hus. Så fort en av ungene klør, har et stikk, et lite sår e.l. skal de smøres med denne ;)

Etter at vi fikk denne i hus har vi fullstendig unngått skikkelig såre rumper siden jeg smører med en gang det evt er litt rødt og irritert, blir bedre med en gang.

http://www.avera.no/aloevera_gel.htm

Skrevet

Min lille frøken hadde heftig bleieutslett en liten periode, var tom. til lege for det var så ille. Han ringte til en hudspesialist på Ullevål som anbefalte øsypus pasta.

Det som fungerte var: Lufte stumpen så ofte som mulig, flere perioder hver dag, så lenge som mulig. Skifte bleie ofte - og smøre med øsypus pasta. Fås på apoteket, mitt lokale apotek måtte bestille den inn, men de fikk den til dagen etter. Den var helt super! (vi bruker vanligvis silulen eller inotyol, men det fungerte ikke da). Anbefales!

Skrevet

Inotyol virker ikke denne gangen iallfall. Virker nesten som det kan være sopp. Får ta en telefon til hs i morgen om ingen av de andre rådene her hjelper.

Skrevet

Hos oss er det som regel sopp hvis ikke inotyol fungerer. Det er lett å finne ut om det er tilfelle. Smør med canesten etter hvert bleieskift og ha sinkkrem over. Hvis det ikke blir bedre i løpet av en dag er det sannsynligvis ikke sopp.

Skrevet

Har ikke prøvd "øsypus pasta" som en nevner her (skal kjøpes!)

Vi har en med kronisk diare, og spesielt "tannbæsj" gir veldig sår rompe. Hverken lege eller hs har egentlig kommet med noen gode råd. Det som fungerer best for oss er:

Ved nattstell tar vi på krystallfiolett (NB. fargen her er permanent, kommer det på klær, møbler ol, får du det ikke bort! -Bruk gjerne hansker, og q-tips). La dette tørke helt før du smører på et tykt lag med inotyol

På dagtid bruker vi avene bleiesalve. Denne er antibaktriell og lar huden få luft samtidig som den beskytter. Også om morgenen har vi på at lag med krystallfiolett.

Skrevet

Weleda calendula. Eneste jeg har vært knallfornøyd med.

Skrevet

hydrokortisonsalve en gang daglig. Ikke få det helt inn i skrittet om du skjønner.

Skrevet

her hjalp det at mini fikk gå uten bleie(når vi var hjemme). Og om kvelden blanda jeg babyolje og zinksalve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...