Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #1 Skrevet 18. mars 2012 Vurderer å lage alle julegavene i år (ja da det er lenge til) Noen tisp til blogger med fine ideer enten det er sydd, strikket, likør, konfekt el.l.... Har lyst til å gjøre det litt mer personlig i år....
petite fleur Skrevet 18. mars 2012 #2 Skrevet 18. mars 2012 Jeg fikk personlige kremmerhus av venninnen min et år til jul, de var så fine Hun hadde sydd kremmerhus og brodert navnene våre på hvert vårt kremmerhus + et julemotiv. Nydelige, kommer fram hver jul. Hun sydde også vimpelrekke til sønnen min en gang. Hos en annen venninne har jeg fått hjemmestrikkede tøfler, sjal og en sydd tøypose til pepperkakeformer.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 Jeg syr mange gaver jeg. Tøyposer til kaker eller kakeformer som nevnt, oppbevaringsposer/sekker i små og store varianter. Kan brukes til leker, oppbevaring av småtterier, vaskemidler (om man syr av voksduk feks) osv, brødkurver, tekannevarmer, eggevarmer, tøyleker etc. Ideer henter jeg fra bl.a. www.stoffogstil.no. De har også mye fint stoff og mange mønster å velge mellom ,
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #4 Skrevet 18. mars 2012 Ga bort 2 plagg jeg hadde brukt mye tid på å sy engang. Jeg fikk ikke vært med og overlevert de selv, men jeg har aldri fått en takk. Plaggene var absolutt brukbare og pene å se på. Jeg vet ikke om barnet har brukt det, evt hvorfor ikke. Ingenting. Så aldri mer om jeg bruker tid på å lage gaver selv mer.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #5 Skrevet 18. mars 2012 du kan jo ta en titt på villaperlesukker.no Hun baker mye smått og godt som kan gis bort i gave. Cookies, konfektbiter osv. Gis bort på egendekorerte norgesglass eller kjøp noen billige krukker med lokk, sett ett bånd på og en etikett som forteller hva som er oppi. du kan lage lykter. bruk norgesglass og strikk "lyktevarmere". Aner ikke hva annet jeg skal kalle det. Den tres på utsiden av glasset, sett ett bånd på toppen og sleng i et stort telys eller et mindre kubbelys. Jeg har flere av dem og de gir fin atmosfære;) http://mariannmat.wo...lagde-godsaker/ http://bo-bedre.no/a...gallery/related her kan du se hva andre har laget. Prøvde å finne noen andre blogger men fant ikke så veldig mye.
Leelo Skrevet 18. mars 2012 #6 Skrevet 18. mars 2012 Alt mulig på glass er supert; har fått alt fra småkaker og konfekt til frokostblanding:))
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 18. mars 2012 #7 Skrevet 18. mars 2012 Vi bruker å lage drops hvert år til julegave til venner og familie :-)
Gjest Tullmusa83 Skrevet 18. mars 2012 #8 Skrevet 18. mars 2012 Anbefaler noe som spises eler drikkes opp hvis du lager gavene selv. Eventuelt tovede tøffler eller lester. Når det gjelder vennine gaver er jeg veldig for ting som spises eller drikes opp. Da det ofte er greit at ting blir borte etterhvert
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #9 Skrevet 18. mars 2012 Takker Kom gjerne med flere tips. Blir nok mye gaver som (forhåpentligsvis) blir konsumert ila kort tid etter julaften - men jeg har tidligere også hatt suksess med hjemmelagde småting av typen strikk og slikt - men da har det ofte vært ønsket - eller jeg har vært helt sikker på at mottakeren vil like det. Tar gjerne imot flere tips HI
Hannasbananas Skrevet 18. mars 2012 #10 Skrevet 18. mars 2012 Spiselige ting er alltid tipp topp, det samme er tøfler. Jeg har laget biscotti, karameller og granola, og gitt bort i en og samme kurv. Veldig populært!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Votter med fine mønster og samme med sokker. Nydelig og gave med mye omtanke.
sjøsamen Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 tovede sitteunderlag har vært en suksess de gangene jeg har gitt bort det... samme med tovede votter og tøfler.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Interiør & Mamma-blogg www.frkberge.blogspot.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå