Gå til innhold

Lov om ro og orden i forhold til hundehold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har ikke mindre enn 5 hunder som løper fritt på eiendommen sin.

Hundene er til utrolig stor irritasjon da de bjeffer når de vil inn og eier er svært treg med å slippe de inn. Dette skjer til alle døgnets tider. Grytidlig på morgenen og mellom 23-01 på kvelder.

Og igjen i dag, tidlig søndag morgen/formiddag.

Nå er vi så lei at vi ønsker å klage til vedkommende. Finnes det noe lovverk vi kan vise til i den sammenheng??

(har lest på "hundeloven" uten å bli særlig mye klokere)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noen spesifikk hundelov, men det er vel generelt om støy. Ro etter klokka 22-23 osv...Ville heller kikket på det.

Kan du prate med naboen da? Ta det i en rolig tone før du pusser loven på ham?

Skrevet

Har selv to hunder, som jeg slipper ut for at de skal få gå på do. De holder seg på vår eiendom, men de springer fritt akkurat da. Jeg synes ikke det er noe kjekt når de bjeffer, så jeg har de for det meste inne.

Kjenner selv jeg blir irritert viss noen av nabohundene har konstant bjeffing. Men litt bjeffing bør en tåle altså. Men nå vet ikke jeg hvor mye som skal til hos deg før du blir irritert?

Skrevet

Naboen er en pussig dame som flyttet inn der for et par år siden og som vi aldri har snakket med. Hun ser bare rett forbi oss hvis vi skulle gå forbi huset hennes når vi går tur...

Tenkte derfor å ta det skriftlig og vise til en eller annen lov..

Kanskje "barnslig", men foretrekker skriftlig ønske om ro på kvelder/morgenener.

=)

Skrevet

Mulig ørlite lav terskel, men våkner jo av det morgen og kveld og det syns jeg er unødvendig når man bor i et ellers fredelig nabolag. Barnet vårt våkner også innimellom/eller er vanskelig å få til å sove fordi de gneldrer..

(ALLE naboene de andre retningene rundt oss har også hunder, men de hører vi aldri noe til)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...