Gå til innhold

Burde jeg si i fra til arbeidsgiver om mine planer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 64% natt til vanlig, og det er nå ansatt en vikar i min stilling.

Jeg er ferdig med min permisjon 31 januar 2013, og skal da tilbake på jobb.

Jeg vil jobbe natt de tre mnd mannen har pappaperm, har en nydelig turnus med 2 netter i uken, hver 3 helg og 9 etter langfri hver 3 uke.

problemet er bare at mannen jobber også turnus (3 delt) slik at det lar seg ikke gjennomføre at vi begge jobber slik.

Derfor skal jeg si opp jobben min den dagen jeg kommer tilbake fra perm med 3 mnd oppsigelse.

Burde jeg si i fra til arb.giver om dette? Jeg ødelegger vel da for hun som er min stilling som helt sikkert vil ha den fast. hva skal hun gjøre i de tre mnd jeg jobber natt?!

regner med det er jeg som har førsteretten på å jobbe og at de ikke kan tvinge meg til å jobbe dagen om jeg forteller om mine planer, evnt fryser meg ut?

er jo avhengig av ekstravakter når oppsigelsen min er ferdig fra 1 mai.

hva syns dere, burde jeg si i fra til arb.giver eller bare vente til den dagen jeg kommer tilbake og levere oppsigelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader nok ikke å gi signaler om at du kommer til å si opp, og at årsaken er hjemmesituasjonen. Hos meg er det litt motsatt av deg, jeg har en 100 % dag/aften og jeg snakket med arbeidsgiver om at jeg ikke ønsket det når perm var over, og da ble vi enige om å flytte meg på natt.

Er det slik at du ikke kan gå i en fast turnus? Du kan spørre om å bli satt over i en annen turnus og heller søke perm fra den nattstillingen du har inntil videre. Jeg synes det er litt dumt å si opp en fast stilling. Lykke til :-)

Skrevet

turnus blir vanskelig siden han jobber 100% tredelt, og har annenhver helg. Jeg får hver 3 helg, Det blir liksom kræsj uansett dessverre.

Jeg er forøvrig i utgangspunktet sterk motstander av å si opp en fast jobb for å kun jobbe ekstra, men ser ikke helt andre løsninger nå.

Er sykepleier så det er store og gode muligheter for å være frilanse.

hi

Skrevet

Jeg ville vært utrolig forsiktig med å signalisere en oppsigelse. Det er langt mellom hva som er lov og hva som er greit for mange... Du vet aldri om din arb.giver forholder seg til reglene eller om det blir drama ut av det. Men jeg ville heller ikke fortalt at dette har vært planlagt når jeg leverte oppsigelsen, da ville jeg n

Skrevet

Ups... Da ville jeg nok gitt uttrykk for at dette var noe du hadde bestemt deg for ganske nylig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...