Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Artistgallaen for Plan minner meg på det som jeg selvsagt visste fra før, men som man gjerne glemmer i hverdagen. Våre problemer er virkelig små i forhold til hva barn og unge rundt om i verden har å stri med... En liten oppfordring til alle om å bli fadder, enten gjennom plan, sos barnebyer, flyktningehjelpen, redd barna eller hva som helst. Våre privilegier gjør oss egentlig forpliktet til å hjelpe de som ikke var like heldige som oss i livets lotteri...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Enig! Jeg hadde glemt hele artistgallaen frem til nå, men kommer til å se resten. Støtter SOS barnebyer, og kommer nok etterhvert til å melde meg som plan-fadder også.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Når jeg ser de barna, som ikke har noen verdens ting, springe rundt og leke å smile så tenker jeg at ungene her ikke veit hvor godt de har det. Her er det mat, klær, varme, omsorg og et lass med leker..... Men aldri noe å finne på!! Skulle ønske jeg kunne ta til meg alle som har det vondt...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Vi bør absolutt avse noen kroner for å hjelpe barn i andre land ja, det er faktisk noe våre barn har godt av også! Her i huset går pengene til et barnehjem i Kambodsja, vi bør alle finne vår "sjøstjerne" å hjelpe. Mine gutter på 8 og 10 år er veldig opptatt av disse barna vi hjelper i Kambodsja, det er godt for dem.
Tante Gustava Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 Amen. Nå som mor skjønner jeg det man fikk høre når klagde over noe når man var mindre "Tenk på de stakkars barna i Afrika". Og plutselig tar jeg meg i å ville si det til mine egne barn når de er misfornøyde med hva som er til middag eller at det er fryktelig urettferdig at de ikke kan få alle lekene de ønsker seg der og da...
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Når jeg så den lille jenta der nå fortelle at hun ikke gikk på skolen når hun var sulten....stakkar unge! Og alle som har det sånn... Og her inne leser jeg om alle ungene som er så kresne. Vil ikke ha sånne pølser, vil ikke ha sånn brød, liker ikke det pålegget osv... Synes det er trist:(
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Når jeg så den lille jenta der nå fortelle at hun ikke gikk på skolen når hun var sulten....stakkar unge! Og alle som har det sånn... Og her inne leser jeg om alle ungene som er så kresne. Vil ikke ha sånne pølser, vil ikke ha sånn brød, liker ikke det pålegget osv... Synes det er trist:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå