Gå til innhold

Jobbsituasjon-stort dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 jobber.

Jobb 1 har jeg hatt i 5 år(og jeg misstrives så ekstremt mye pga sjefen og arbeidsforholdene der), 60%-70 stilling

Jobb 2 fikk jeg nylig.30%.

Så er det slik at DRØMMEJOBBEN er ledig(som jeg ha siklet etter i flere år og er det jeg vil drive med så lenge jeg skal være i arbeidslivet) og jeg er blitt anbefalt å sØke(fra både sjefen der og kolleger).

MEN det er midlertidig, 1 år, pga en som er sykemeldt(men som de sier muligens blir borte i flere år ettersom de har forstått nå).

Saken er at jeg har lovet sjef på jobb 2 å ikke "gå ifra han"(for han spurte) når jeg fikk jobben(ja, jeg vet det var teit tenkt), men jeg ville så gjerne ha den jobben.

Men jeg vil klart ha 100% på drØmmejobben!!!!

men da må jeg si opp på de andre 2 arbeidsplassene.

hva ville dere gjort??:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde selvsagt søkt på 100% stillingen

Skrevet

men er så redd det den nye sjefen min(har hatt jobben 2 mnd. bare)blir sur pga jeg lovet han å ikke søke annet enn det jeg har. :S uff er skikkelig dilemma her:(

Skrevet

søkt på drømmejobben!!!

Skrevet

Gått for drømmejobben. Du skal jo fremover i dette livet ,ikke la deg holdes tilbake pga en arbeidsgiver du aldri ser igjen!

Skrevet

saken er også; denne arbeidsgiveren jobber i samme bygget og vi sees da hver dag:P

Skrevet

Søkt drømmejobben selvfølgelig!

Enhver arbeidsgiver som har 30% å tilby skjønner at av og til forsvinner flott arbeidskraft til fulle stillinger andre steder. Det er bare sånn det er.

Skrevet

ja, han burde jo skjønne det, men jeg føler jeg svikter han så, jeg har jo lovet og gir jo uttrykk for at jegelsker den jobben(noe jeg også gjør), men vil jo heller ha 100% på noe jeg VIRKELIG brenner for!!!

Skrevet

Må le litt av denne arbeidsgiveren som til sin deltidsansatte sier:

"Du må love å ikke søke andre jobber for jeg trenger deg her".

Jeg er også arbeidsgiver, og sørger selvfølgelig for at medarbeidere jeg er spesielt fornøyde med vet det. Men man kan ikke som arbeidsgiver mene og tro at deltidsansatte skal bli i jobben når det dukker opp en spennende fulltidsstilling et annet sted.

Av og til mister man arbeidskraft man veldig gjerne skulle beholdt, men man kan da seriøst gå rundt å bli sur for det. Han blir nok ikke så lykkelig over dette, men han må bare søke etter en etterfølger og ønske deg lykke til videre.

Skrevet

ja, jeg tror nok han skjønner det, men redd han skal bli sur og vi skal gå å "skule" på hverandre hver dag... :P men jeg har ikke lyst å la sjangsen gå ifra meg, det er jo ikke 100% sikkert at jeg får jobben(selv om det høres slik ut), det er jo andre søkere også....men å som jeg vil søke!

Holder snart ikke ut mere på jobb 1!:S

Skrevet

ja, jeg tror nok han skjønner det, men redd han skal bli sur og vi skal gå å "skule" på hverandre hver dag... :P men jeg har ikke lyst å la sjangsen gå ifra meg, det er jo ikke 100% sikkert at jeg får jobben(selv om det høres slik ut), det er jo andre søkere også....men å som jeg vil søke!

Holder snart ikke ut mere på jobb 1!:S

Skrevet

ops, kom 2 ganger det...:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...