Hoppsi Deisi Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Er syk selv med influensa, og lille jenten min på 17 mnd ble syk samme dag som meg med høy feber og diare. Er det noe som går no? Og hvor lenge bør jeg vente før jeg kontakter lege?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Går noen heftige runder nå ja... Her ble først 4-åringen syk, 40 i feber, forkjølet, tett og hostet. Så ble 3-åringen syk, hun spydde flere ganger, 39 i feber, hoste og forkjølet. Så var det min tur, 39 i feber, sause tett, hodepine, forkjølet, vond hals og hoste. Til slutt var det 8-åringen, samme greia med han. Vi har alle hatt feber ca 3 dager, vært i skikkelig dårlig form, dårlig matlyst osv i 1-1,5 uke. Jeg har vært helt tett i nesen i nøyaktig 2 uker... Har ikke vært hos lege da, ingenting han kan gjøre med slike infeksjoner, men kjenner mange som har hatt samme runden i sine hjem.
Gjest Morn du Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Er nok det. Her har vi vært syke hele uka. Jeg og, som aldri er syk samtidig med ungene. Feber, oppkast, diare, hoste, tette neser og snørr. Så lenge hun får i seg nok væske, og feberen kan gå ned med paracet, bør du nok bare la det gå sin gang. Men, kjenner du på magefølelsen og den sier at du ikke er sikker i din sak, kan du jo ta kontakt med lege etter hvert.
Bustehue Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Her vi bor har det gått både influensa og omgangssyke lenge nå. Har inntrykk av at det begynner å avta nå. Sørg for å pushe MYE drikke, helst vann. Hold feberen nede med paracet. Følg med på bleiene. Legevakten sa til meg da sønnen min hadde noe av det samme at han skulle ha minst to godt tunge tissebleier ila et døgn. Hvis du er bekymret eller usikker, så ringer du legesenteret/legevakten og snakker med de. De kan sikkert fortelle litt mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå