Gå til innhold

Noen som kjenner til Frekhaug i Meland Kommune?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å flytte dit, men vet lite om stedet. Noen som kjenner til det her? Er det sentrum der f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel bare en eller to matbutikker akkurat der. Det er ca 5-10 min å kjøre til Knarvik senter, der de har en del butikker. Videre er det et kvarters tid til Åsane og ca 30 min til Bergen. Det går ofte busser også. Spørs jo hvor sentralt du vil ha det, men har du bil, er det ihvertfall ikke langt å .kjøre.

Skrevet

Frekhaug er en bra plass det :)

Sentrum består av et par matbutikker, bl a rema 1000, bank, nav osv., men det er bare 5 min med bil til Knarvik. Der har de et relativt stort senter. (google knarvik senter)

Er også kort vei til åsane og Bergen. Busser til Knarvik og mot Bergen går ofte.

Er selv født og oppvokst i Knarvik og har planer om å flytte tilbake om et par år.

Skrevet

Hvorfor vurderer du å flytte dit om du ikke vet noe om stedet?

Der er en kiwi, en rema, en sportsbutikk, de har post, sparebanl, klesbutikk, bibliotek og nav kontor.

Meland er en ung kommne, det er mye nybygg, det er mye unge familier, det er en belastet kommune med mye sosialeproblemer, ikke spesielt gode skoler. Stor utbygnng pga nærhet tiø bergen, uten at de er i stand til å håndtere situasjonen.

De har også noen større arbeidsplasser i forbindelse med disse frank mohn bedriftene sine. Så en del industri.

Frekhaug er kommunesenteret, i en geografisk stor kommne, med relativt lite innbyggertall, og sterk konsenteasjon av bebyggelse i dette senteret.

De har ogå en folkehøyskole som tiltrekker seg en del rusk og rask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...