Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Etter fødsel er det vel 6 uker eller noe før man kan bade. Er det noe slik før fødsel? Venninna mi og jeg var i badeland med ungene våre, jeg er 33 uker på veg, hun er 35. Begynte å snakke om det der... Er det egentlig noen grense FøR fødsel? Og hva med boblebad? Syns jeg har hørt noe om det og graviditet, men husker ikke...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Bobblebad skal du unngå pga bakteriene som ofte er i vannet der, men vanlig svømmebaseng kan du bruke i hvertfall til slimproppen går. Jeg svømte til to dager etter termin. Det var to dager før fødsel. Legen sa i hvertfal at det ikke var noe problem.
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Boblebad er vel generelt ikke anbefalt pga det er ganske varmt, pulsen vår øker og det stresser babyen. Også er det vel noe om at underlivet er mer utsatt for infeksjoner når man er gravid. Fikk jeg beskjed om ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Man skal vel ikke bade om slimproppen har gått, men ellers kan man bade som man vil.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 Takk for svar! Men hvordan veit man at den har gått da? Sist gang gikk vannet, men det var ikke noe slim der... Dvs at den må ha gått før, men jeg merka ingenting. Har litt åpning nå, 1 cm. Har ikke sett noe til noen slimpropp... Det samma gjelder i badekaret hjemme eller? HI
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Hørte med Legen (fødselslegen) sist jeg var inne på sh på ul kontroll (fast vekstestemering) fordi jeg selv driver med bassengtrening pga bekkenløsning -Og fikk da beskjed om at jeg fint kunne fortsette frem til vannet går. Selv om evt slimpropp skulle gå, så gir fosterhinne god nok beskyttelse iot infeksjoner (er 38uker nå)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Du skal ikke bade i for varmt vann, er ikke fra for hverken deg eller babyen at du blir overopphetet. Det verste som kan skje er at varmen gir deg et blodtrykksfall eller du blir uvel og svimer av, men det er uansett ikke gunstig å bli for varm. Ellers kan du bade i karet hjemme så lenge du vil, er ikke så mye bakterier der. De føder jo til og med i badekar på sykehuset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå