Gå til innhold

Hva syntes dere om navnet Milcent og MaxMillian?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du Millicent og Maximillian?

Skrevet

Mener du Millicent og Maximillian?

Kan vel skrive Millcent med to l'er ja. Men MaxMillian skal jeg stave slik som jeg har gjort :)

Skrevet

Nydelige navn begge to og var faktisk på listen vår :-) Men vi har gått for Emrik og Embla :-)

Skrevet

Det er to guttenavn eller? Jeg ville aldri skrevet MaxMillian hvertfall, om jeg nå skulle valgt det navnet. Det er ikke lite kronglete for barnet å skulle forklare at det er en stor bokstav midt i navnet uten mellomrom og uten bindestrek.

Maximillian går an. Verken Millcent eller Millicent er noe fint. Høres rett og slett ikke ut som et navn.

Skrevet

Uff, sier ikke annet en uff jeg...

Skrevet

Det er to guttenavn eller? Jeg ville aldri skrevet MaxMillian hvertfall, om jeg nå skulle valgt det navnet. Det er ikke lite kronglete for barnet å skulle forklare at det er en stor bokstav midt i navnet uten mellomrom og uten bindestrek.

Maximillian går an. Verken Millcent eller Millicent er noe fint. Høres rett og slett ikke ut som et navn.

Millicent er jentenavn I Storbritannia :)

Skrevet

Det er jo helt kurante navn i utgangspunktet; Millicent og Maximillian. Hvorfor skal du legge inn skrivefeil??????

Skrevet

Det er jo helt kurante navn i utgangspunktet; Millicent og Maximillian. Hvorfor skal du legge inn skrivefeil??????

Det er vel ikke skrivefeil, det e navnet jeg har tenkt å bruke...

Skrevet

Men er Milcent til gutt eller jente da?

Kan man virkelig bare velge hvor i navnet man vil ha stor bokstav? MaRianNe? Er det er godkjent versjon?

Dersom Millicent er til jente ville jeg skrevet det slik. Dersom Milcent er til gutt ville jeg droppet det.

Maximillian ville jeg ha skrevet slik ev.Max Millian ev. maXimillian, det hadde jo vært kult....

Skrevet

Men er Milcent til gutt eller jente da?

Kan man virkelig bare velge hvor i navnet man vil ha stor bokstav? MaRianNe? Er det er godkjent versjon?

Dersom Millicent er til jente ville jeg skrevet det slik. Dersom Milcent er til gutt ville jeg droppet det.

Maximillian ville jeg ha skrevet slik ev.Max Millian ev. maXimillian, det hadde jo vært kult....

Milcent er guttenavn.... Er det navnet jeg helst vil ha.... Men samboeren min syntes Maxmillian er finest. Grunnen til at jeg skrev me stor M på Millian er at jeg så det ett sted. Et blad eller nor, husker ikke helt. Syntes det var er kul måte å skrive det på :)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Uff,jeg liker ikke disse navnene.Maximillian har vel svenske aner,tror jeg.

Milcent har jeg ikke hørt.Men kutt ut stor bokstav midt i navnet,det er bare tull.

Skrevet

Er det lov å bruke stor bokstav midt i et navn da? Det finnes da regler for dette, mener jeg.

Milcent synes jeg ikke var noe fint, og MaxMillian ser bare fjernt ut.

Men det er du som skal navngi ungen, så det er ditt valg.

Skrevet

I Norge, og så vidt jeg vet resten av verden, så brukes ikke stor bokstav INNI et navn. Enten heter han Max Milian, eller så heter han Maximilian.

Mine erfaringer gjør at jeg får assosiasjoner til en veldig ung og litt enkel alenemor når jeg hører navnet. Å helt bevisst slenge inn en skrivefeil i navnet fordi "det så kult ut" kommer til å forsterke disse assosiasjonene i en veldig sterk grad. Skrivefeil ser aldri kult ut.

Og Milcent høres ut som en gammel, adelig, britisk jåle.

Du spurte, jeg svarte :)

Skrevet

Godt vi er forskjellige! Jeg syns sånne navn er helt forferdelige, og sliter litt med å ta foreldre som bruker navnene seriøst.

Men igjen, godt vi er forskjellige. Vi kan ikke alle gå rundt å hete Fredrik og Kristoffer heller.

Skrevet

Et lite forslag..: Hva med å gi ungen din et normalt navn?? Høres helt grusomt ut!!! Det sies at navnet skjemmer ingen, men her tror jeg faktisk en bør gjøre et unntak fra den "regelen". Helt utrolig hva folk kan få seg til å kalle ungene sine altså!

Skrevet

Det er vel ikke skrivefeil, det e navnet jeg har tenkt å bruke...

21:12 igjen her. Beklager, jeg mente ikke å være brysk. Men Milcent er såvidt jeg kan se et etternavn med fransk opprinnelse, og ikke i bruk som fornavn noen steder (har søkt i forskjellige navnedatabaser, av ren interesse).

Så det kan jo hende det blir litt vanskelig å få godkjent. Millicent er derimot et kvinnenavn.

Litt enig i at det kan bli vel mye å gi barnet så veldig uvanlige navn. Husk at de skal hete dette hele livet og ikke nødvendigvis SELV ønsker seg et sært navn som må staves i alle mulige sammenhenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...