Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Syns det er så mange klagertråder om svigermor, kanskje på tide med litt skryt? Svigermoren min er en helt nydelig dame. Hun har humor, glimt i øyet og omsorg for alle hun møter. Da jeg fikk meg symaskin kjøpte hun en bok for nybegynnere på symaskin til meg, så jeg skulle komme meg lettere igang. De gangene jeg har spurt henne om hjelp til noe, f.eks. spurte jeg om hun kunne sy bolero til brudekjolen min, takker hun meg fordi hun er så glad for å ta del i planleggingen. Dette har hun gjort flere ganger, takker når jeg har bedt henne om tjenester, fordi hun setter så pris på å bli inkludert. Hun er ikke mannens mor, men hun er utrolig glad i "barnebarna" sine, som om de skulle vært hennes egne. Hun er barnas eneste bestemor på "den siden" siden mannens mor er død. Syns hun takler utrolig fint å være der for stebarna sine uten å overta rollen som moren deres hadde. Støtter uten å ta over. Fantastiske damen:) Resten av familien til mannen min, inkludert partnerene deres, er også helt supre. Jeg gleder meg faktisk hver gang vi skal på besøk, spesielt de gangene hele familien samles. Jeg er veldig glad denne familien fulgte med min kjære mann:) Noen flere som er glad i svigerfamilien sin?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Med fare for å generalisere så tror jeg vel nettopp det faktum at hun ikke er _moren_ til mannen din kan være grunnen til at hun ikke er et svigermonster... Det er jo kutte-navlesnorproblematikken som gjør dette vanskelig, og der var det jo ingen...
Diddels Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Ganske glad i svigerfamilien min ja, min egen familie er liten, så da tar jeg for meg av mannens familie Godt vi har det bra!
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Min svigermor er fantastisk hun også, og hun er moren til samboeren min Joda, vi har våre uenigheter, men ikke mer enn min egen mor og meg. Vi er begge sta som fjell, og kan kræsje litt innimellom, men da blir vi som regel enige om å være uenige Hun takker når hun får være med på ting, og stiller veldig opp, både for meg, samboer og sønnen vår Det går litt begge veier tror jeg, det kan bare ikke finnes såååå mange svigermødre som er forferdelige.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 Jeg er! Vi er veldig forskjellige, og det er klart at jeg blir irritert av og til, men jeg kunne likevel ikke fått en bedre svigerfamilie! Jeg ble behandlet som om jeg var datteren deres fra første stund, og de er oppriktig opptatt av hvordan jeg har det og hva jeg gjør osv. Dersom svigermor en sjelden gang trår over en grense, trenger jeg bare å hinte litt så skjønner hun det av seg selv og tar hensyn til mine meninger. Jeg er veldig, veldig glad for at jeg ikke har et svigermonster til svigermor, det tjener både hun og jeg på, siden det blir lett for meg å inkludere henne i ting jeg vet hun har lyst til å være en del av. Som feks planlegging av bryllup og dåp.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Jeg og har en fantastisk svigermor- og hun er og mammaen til min mann;) Hun har godt humør, kjærlighet og varme. Da jeg og mannen møttes, hadde jeg et barn fra før, som den gang var 3år. Hun (og svigerfar) tok i mot henne med åpne armer, passet henne, kjøpte gaver, og ga henne masse oppmerksomhet. Det har ikke forandret seg etter vi fikk felles barn. Og hun sier selv til folk at hun har to barnebarn, enda hun bare har et biologisk:)
Edelweis Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Dere er jammen meg heldige. skulle ønske jeg hadde en sånn svigerfamilie som dere har.
n74 Skrevet 17. mars 2012 #8 Skrevet 17. mars 2012 Min svigermor er også en super dame. Jeg ble tatt inn i familien fra første stund og har alltid kunnet si og mene det jeg vil. Jeg har til og med bodd under samme tak som henne i en periode, og jeg fikk aldri et vondt ord, selv om jeg tenker at vi invaderte huset og snudde litt opp ned på det den tida det varte. Hun har tre sønner og kuttet navlestrengen for lenge siden, men blir veldig glad når vi kommer på besøk. Det eneste vi kan klage på er at hun ikke ønsker å trenge seg på, og er dermed ikke så flink til å komme på besøk uten at hun er invitert av oss.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #9 Skrevet 17. mars 2012 Mammaen til min mann er helt fantastisk! Det er også svogerene mine! De stiller opp når det trengs og når de bare vil. De er engasjerte i barnabarna/nevøene sine og elsker dem utrolig mye. Jeg står faktisk nærmere dem enn min egen familie fordi de er åpne og ærlige. Svigermor har varme, visdom og et utrolig stort hjerte! Det aller beste er at hun klarer å lære bort alle disse gode egenskapene uten å virke belærende. Aner ikke hvor mange ganger hun har gitt gode råd på en måte som får meg til å føle det som det er mine egne ideer.
May the force be with you Skrevet 17. mars 2012 #10 Skrevet 17. mars 2012 Jeg har også en fantastisk svigermor! Hun er omsorgsfull og snill, pluss hun er til å stole på! Hun stiller alltid opp når vi trenger det, hun elsker å få være sammen med barnebarnet sitt og er gjerne barnevakt når vi ønsker det:) Hun gir meg komplimenter og ros for alt hele tiden. Hun skryter alltid av maten jeg lager, desserter, hvor heldig mannen min er osv.osv. Da vi kom hjem fra sykehuset med lillegutt, så kom de på besøk og hadde med seg middag nok for flere dager + flere kaker.. Da mannen min og jeg giftet oss i fjor så snakket hun om hvor pen jeg var og hvor perfekt dagen var i flere mnd. etterpå Når vi har hatt bilen på verksted eller hatt andre dyre utgifter, så har svigers alltid lånt/gitt oss penger, slik at vi har sluppet å leve trangt:) Nei, både svigermor og svigerfar er 2 fantastiske mennesker!
Cimorene Skrevet 18. mars 2012 #11 Skrevet 18. mars 2012 Jeg også har en fantastisk svigermor. Hun passer bestandig på å ikke tråkke over noen grenser eller ta over på noen måte. Når de er på besøk, pleier hun og svigerfar å finne på noe ute et par timer hver dag, så vi skal få litt "alenetid og pusterom", som svigermor sier. Hun er veldig omtenksom, har en varm personlighet og masse humor. Svigerfar er også en kjempekar. Føler meg skikkelig velkommen og inkludert i familien og kunne ikke bedt om en bedre svigerfamilie
Himmel og hav Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har en nydelig svigermor. Vi har samme smak når det gjelder film og går stadig på kino sammen. Hun er dessuten det eneste andre mennesket i familien som vil se ballett med meg Vi har våre uenigheter, men ikke noe som er stort nok til å lage en sak ut av. Det tok riktignok noen år før jeg følte at jeg var helt inne i varmen, men det var aldri noe ubehag ved samværet. Nå har vi det kjempefint sammen og vi skaper begge rom for at den andre skal være seg selv og føle seg vel.
Cat.68 Skrevet 18. mars 2012 #13 Skrevet 18. mars 2012 Jeg har bare helt fantastiske svigerforeldre. Vi er ikke altid enig om alt, men da er vi bare enige om at vi er uenige. Jeg kunne ikke fått bedre svigerforeldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå