Gå til innhold

Når man slutter å amme og melka skal bort...

Anbefalte innlegg

Gjest Hippoღ
Skrevet

Hvor ofte bør man pumpe seg?

Nå har jeg nesten ikke melk og har ikke melkespreng. Har ikke pumpet på noen dager. Men hva skjer med melka som er i brøstet da? Og når slutter man å pumpe helt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke pumpe i det hele tatt, melken tas opp i kroppen igjen den.

Jeg fikk anbefalt å ta på meg en veldig stram joggebh for å hindre melkeproduksjonen og gå i dusjen å håndmelke så lite som mulig om sprengen ble veldig stor. Så vil produksjonen gå tilbake av seg selv.

Skrevet

Når jeg sluttet og amme, tømte jeg brystene bare mindre og mindre, med større mellomrom. Fikk jeg spreng, tømte jeg ut litt, men ikke mye..

Skrevet

Jeg knep bare ut det lille som kom i en sprut i dusjen. Ikke melking, men bare den ene spruten. Like mye for å sjekke om den var der, for jeg hadde heller ingen problemer etter ammeslutt:)

du har nok ikke særlig med melk igjen om du ikke har kjent noe flere dager etter ammeslutt :) Det forsvinner av seg selv, og blir tatt opp i kroppen din igjen om det ikke blir brukt av en baby, eller at du pumper det ut.

Om du ikke har noe problemer, så lar du det bare være slik du nå gjør(altså ingenting). For du vil da heller ikke få problemer når du enda ikke har det.

Skrevet

Jeg har trappet ned med begge mine, så dette har gått av seg selv. Aldri opplevd spreng etter ammeslutt faktisk.

Men, hvis du av div grunner må slutte mens du fortsatt har mye melk, og blir plaget av mye spreng, så finnes det medisiner som stopper produksjonen.

Skrevet

Slutter du plutselig, så er det vel bedre å håndmelke fremfor å pumpe / øke produksjonen?

Ev, knyt et straaamt skjerf rundt puppa;-) Da tror puppene at de er fulle og stopper å produsere!

Gjest Hippoღ
Skrevet

Tusen takk for gode svar :) da gjør jeg ingenting med mindre jeg må

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...