Gå til innhold

Ang rødvin i slutten av sv.skapet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi sier hun har kjøpt seg rødvin.. !

Terminen hennes er på Tirsdag.

Blir så forbanna.. Jeg sa til henne at hun tenkte for mye på seg selv.

Er det flere som synes det er like tullete som meg?

Som man blir opplyst om, så vet man aldri hvilke mengder som kan skade.

Jeg hadde bare ikke gjort det uansett hvor mye folk hadde sagt at det var ufarlig..

Alkohol + sv.skap henger bare IKKE sammen..

Blir bare så oppgitt...

Mitt inntrykk av folk som er villige til og drikke alkohol under sv.skap er at de KUN tenker på seg selv, og ikke innser at de overfører alkohol til babyen i magen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa hun at hun skulle drikke den da?

Kanskje hun hadde kjøpt den inn til å ta seg et glass når babyen var kommet? :)

Skrevet

Nei, hun skulle drikke det i håp om at fødsel skulle starte..

HI

Skrevet

Vedder 100 spenn på at det eneste hun oppnår er en full baby ! - så utrolig ekkelt! Håper du virkelig setter henne på plass :(

Skrevet

Jeg satt hun på plass, så mye som det går ann ved sms... Jeg ble oppriktig forbanna kjente jeg.. Hun ble litt snurt, men tror at hun fortsatt kommer til og drikke det..

Hun sa at mange jordmødre hadde sagt det var greit med et glass i uka.. (!!!)

Herregud.. Off, at det skal gå ann..

Har man sunn fornuft, så lar man vær og drikke alkohol i sv.skap..

HI

Skrevet

Hvis vinen har ønsket effekt, og hun kommer på føden med promille (sånn at jm skjønner/oppdager det), risikerer hun at sykehuset kontakter barnevernet... bare så det er sagt. Er det verdt det da?? Føder hun ikke, men er i kontakt med sykehuset og de skjønner vindrikking risikerer hun tvanginnleggelse til fødsel.

I tillegg til at det kan skade babyen... tenk om noe skulle skje så barnet får permanente skader- og aldri vite om det hadde skjedd uansett, eller om vinen var med å bidra...

Dette er virkelig "worst case", og sansynligvis skjer det ingenting, MEN er det verdt risikoen?

Skrevet

Synes å huske å lese at de nettopp hadde funnet ut at alkohol i svangerskap er farligere enn en god del narkotika, noen som har lest dette og husker på hvor?

Uansett har jo fosteret umoden lever (eks bilirubin og gulsott), og alkohol brytes jo ned i levra. Og hvem er det som er så dum at de vil skjenke babyen sin da? Seriøst, lurer på om de ville ha vin på tåteflaska til babyen.. Be henne ha sex i stedet for å drikke for å starte fødsel, det fungerer i hvertfall og er ikke skadelig for babyen.

Skrevet

Nå skrev jeg hun en lang melding, med blant annet det du skrev her CIMORENE.

Har bedt henne ha sex istedet.

Hun skulle jo bare ta et glass sa hun.. men uansett er det feil!

Skrevet

jeg hadde termin på fredag og ble oppfordret til å drikke vin.

Har så lyst å skrive noe skikkelig dritt, men siden det er kusinen min så lar jeg være.

ALDRI om jeg ville gjort det.

Skrevet

Hørtes sært ut i mine ører... :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...