Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Jeg og samboeren har nettopp kjøpt et hus vi ser for oss å bo i for alltid. Det er en frittstående enebolig i et veldig barnevennlig strøk, samt gang avstand til skole, idrettshaller osv. (Nå tenker jeg langsiktig altså) Vi har enda ingen barn, men har jo planer om å få snart. Huset vårt er 187kvm. Det er Tre soverom. Et stort (vårt) og to pittesmå. Nesten bare plass til en seng på hvert. Har kjellerstue i 1.etg, så kan jo gjøre om litt av den til et rom også. Men føler dere vi kommer til å få liten plass om vi fks får tre unger? :s
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 For oss har det vært viktig med et rom til hver unge, særlig ettersom de vokser til. Når puberteten nærmer seg ser man et større og større behov for av og til trekke seg helt tilbake (på eget rom) og være i fred med egne tanker og aktiviteter av og til Vi har derfor prioritert et soverom til hver unge, de er ikke store, akkurat plass til seng og et skap pluss en liten pult, ingenting mer. Men det fungerer veldig greit, det meste av leker som togbane, lego, treklosser, esker med biler osv står i kjellerstua som fungerer som lekerom, det er gjerne der de er om de har venner på besøk. Vi har ganske stort hus, vi valgte å bygge på litt da vi ventet fjerde barnet nettopp for å få nok soverom og en ekstra tv-stue. Vi har stor plass, større enn vi egentlig trenger, men det er deilig synes vi. Særlig når vi får gjester på overnatting (familie langt unna) er det fint med god plass. Veldig greit med to bad også, er liksom en naturlov at når en unge må bæsje må en annen tisse, eller når en dusjer og vil være i fred må en annen på do Vi har fire barn og et hus på ca 240 kvm.
MamaLadyBug Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Jeg synes det er viktig å satse på barnerommene. Synes derfor at deres tiltenkte barnerom er for små. Noen muligheter for å slå sammen de minste rommene og dele av de største rommene(kjellerstuen også) uten at også disse blir for små? Vi har enebolig på 179kvm. Vårt soverom er på 16kvm, de to minste barna har 13 og 14kvm store soverom. Til eldste så har vi bygget et soverom i kjeller på nesten 17kvm. (15kvm stue og ca. 1,5kvm alkove) Rommene må være store nok til at barna kan leke i dem og ha venner på besøk. Vi har 3 barn i alder 2, 5 og 11. Vi klarer ikke lage til et lekerom/aktivitetsrom hvor alle 3 kan være samtidig uten bråk. Derfor synes jeg det er best at de har sine egne lekerom hvor de kan drive med sitt.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Vi har like stort hus som HI, og planlegger å bygge på. Går akkurat med to barn, men med tre barn vil det bli for trangt for oss...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 Jeg har hus på ca 120 kvm. Jeg er alene og har 2 barn. Vi har 3 soverom. To store(barnas) og et lite(mitt). Jeg har valgt det minste, for jeg skal bare sove der, mens barna skal leke der og ha venner på besøk og alt mulig. Vil tro dere vil syns rommene er små til barna etterhvert.... Et lekerom kan være en løsning. Og da er jo kjellerstuen fin å ha til det
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Vi har 150 kvm, og 3 soverom. Alle rommene er store. Eldste har seng, sofa, skap, bord, pult og den store expedit fra ikea, og fortsatt god plass på gulvet. Minste sitt rom er like langt, men litt smalere. Vi har også tvstue oppe som kan gjøres om til soverom. har også en altan som kan bygges inn om det er behov. har kjellerstue også, så vi har god plass selvom huset ikke er så stort. Kommer nok helt ann på muligheter for å bygge ut eller opp, tror jeg. Stort rom til ungene er viktig for meg, siden jeg aldri hadde det selv
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Takk for svar! Vi har jo muligheter i dette huset vi også. Kan alltids slå sammen de to små soverommene, da de er vegg i vegg. Også kan vi ordne et soverom med litt størrelse på nede i kjellerstua. Vi kan også gjøre garasjen om til enda flere soverom/ Gj.rom. Garasjen er nemlig INNI huset på en måte:p Også heller ordne en carport. Jaja, kan jo hende vi ikke klarer å få mere enn et barn heller, så får ta det litt som det kommer:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå