Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Datteren min har en god venninne. Disse to leker mye sammen og har bestandig prosjekter på gang. Det er aldri noe problem å ha dem sammen. De krangler aldri og ordner og styrer selv. I samme klasse går det også en jente som ikke har så mange å leke med. Hun henger seg ofte på min datter og venninnen. Noen gange sns de det er både greit og hyggelig, men ikke hele tiden. Det største problemet er at denne jenta ikke liker å gjøre så mange ting og ikke får lov til så mye heller. Hvis hun er med blir det derfor veldig begrenset hva de kan gjøre. Jenta får for eksempel ikke lov til å være ute hvis det ikke er med noen voksne, får ikke være inne uten at det er voksne der osv. Vi ønsker jo at denne jenta også skal ha noen å leke med, men jeg er ikke vant til å måtte passe på ungene ute og inne hele tiden, desuten har datteren min mer lyst til å leke med bare bestevenninnen det meste av tiden. Hvordan ville dere løst dette? Det er ikke bare, bare å si ja til den ene og nei den andre når begge vil være med hjem for eksempel.
snuppo Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 er i skolealder å får ikke gå ut uten voksne????
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 er i skolealder å får ikke gå ut uten voksne???? Ja, første klasse.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Høres slitsomt ut at hun hele tiden må passes på. Er det ungen eller foreldrene det er noe i veien med? Hadde ikke hatt noen problem med som oftest å bare ta med den ene.
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 kanskje prøve å ta en prat med foreldrene hennes og si at du gjerne vil at hun kommer og leker med de to andre, men at de er vant til å klare seg litt alene og at du derfor ikke holder øye med dem hele tiden. Og ellers får det nesten være opp til disse 3 jentene selv å finne ut hvor mye de skal være sammen. Oppstår det vanskelige situasjoner får man heller hjelpe dem litt der og da, men de må kanskje finne litt ut av det selv også. Ville kanskje snakket med datteren og bestevenninnen og forklart dem at denne jenta ikke har så mange å være sammen med og at hun er veldig glad for å få være med de litt. Og så får du vel håpe på at det løser seg litt etterhvert og at denne jenta også får noen flere å spille på så det blir litt tid for jenta di og venninna alene.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Jentene ser veldig godt at hun ikke har så mange å være sammen med og de føler selv at de strekker seg langt for å ta henne med. De er snille mot henne, men klager etterpå til meg over at det ofte er kjedelig og sier at de ikke har lyst til å ha henne med hele tiden. Jenta selv er hyggelig, blid og velloppdragen, men hun har helt andre interesser enn min datter. Foreldrene er veldig beskyttende og ikke så veldig interessert i å ha andre barn på besøk. Det er aldri aktuelt å gå dit.
Lammelåret Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Slik du forklarer det høres det ut som om den tredje jenta henger seg på, men egentlig er uønsket. Om det er tilfelle ville jeg tatt en prat med jenta mi (di) og fortalt at alle som vil leke skal få lov til å være med. Det er ikke bra å holde noen utenfor, og det er det som skjer dersom det legges opp til lek bare to av tre barn kan delta på.
mgel Skrevet 17. mars 2012 #8 Skrevet 17. mars 2012 Jeg hadde nok også syntes synd på jenta, men samtidig ville jeg heller ikke hatt problemer med å si at det kun passer å ta med den ene hjem. Når denne jenta har så mye regler å forholde seg til, som lager ekstra mas og jobb for deg, og samtidig hindrer leken til de to andre jentene, synes jeg på en måte at det ikke blir deres problem om hun har noen å leke med eller ei! Kanskje litt hard her, men jeg mener det likevel
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #9 Skrevet 17. mars 2012 Ja, hun henger seg på. Hvis hun skal være med kan ikke datteren min holde på med de tingene hun liker best, men må tilpasse seg hva denne jenta vil og for lov til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå