Ann Kathrin Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 I følge BIM er jeg nå i uke 26, men det er jeg ikke. Jeg er i uke 25+5 i dag. I følge BIM er jeg 3 dager lenger på vei enn jeg er. Hvorfor? Flere som har oppdaget dette? Synes dette blir litt teit da, at det du får oppgitt her inne ikke er riktig. Har sjekket dette opp mot det jeg har fått av jordmor, og andre svangerskapskalkulatorer på nett!
Leirha Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Jeg har osgå reagert på det samme, irriterende.
mulder Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 (endret) Du har 25 fullgåtte uker bak deg og er x antall dager i din 26. uke. Det stemmer slik de viser det. Jeg er 31 år gammel, men jeg er i mitt 32. år... Håper jeg klarte å forklare sånn noenlunde forståelsesfullt... Endret 17. mars 2012 av mulder
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 He he, dette er en evig "krangel". Før sto det slik at man var i uke 26 når man var 25 fullgåtte uker + feks. 5 dager som deg. Det er jo i og for seg riktig, man går i sin 26 uke, da man er 25 fullgåtte. Så endret BiM det til at man var i uke 25, når man feks var 25 + 5, og da ble det ramaskrik, siden "alle" ville ha det slik de var vant til. Jordmødre, sykehus og leger har alle forskjellig oppfatning av hva som er mest riktig, og det brukes om hverandre. Det som uansett blir korrekt er jo om man angir det slik du skriver, 25 + 5, så kan man kalle det uke 25, eller uke 26, alt ettersom hva man liker best.
Leirha Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 He he, dette er en evig "krangel". Før sto det slik at man var i uke 26 når man var 25 fullgåtte uker + feks. 5 dager som deg. Det er jo i og for seg riktig, man går i sin 26 uke, da man er 25 fullgåtte. Så endret BiM det til at man var i uke 25, når man feks var 25 + 5, og da ble det ramaskrik, siden "alle" ville ha det slik de var vant til. Jordmødre, sykehus og leger har alle forskjellig oppfatning av hva som er mest riktig, og det brukes om hverandre. Det som uansett blir korrekt er jo om man angir det slik du skriver, 25 + 5, så kan man kalle det uke 25, eller uke 26, alt ettersom hva man liker best. Jo dte er sant som du sier, men uansett blir det feil. Da jeg sjekket idag sto det at jeg var i uke 29, jeg er enda bare 27+6, så fortsatt uke 28 isåfall.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Du er nå i din 28. svangerskapsuke og det er 13 uker og 2 dager igjen til din termin - Står det på min profil her inne, men når jeg tar kalkulatoren så får jeg oppgitt at jeg er i uke 27 og har 13 uker og en dag igjen. Så er en liten regnefeil der. Mens på papirene mine står det at jeg er 26+5 i dag.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Man bytter vel kanskje uke den 6 dagen? Uansett, det er "riktig" hos meg, hvis man forutsetter at uke 16+5 skal kalles uke 17. Mener de endret det tilbake til gammel regnemåte tidligere denne uken, etter mange klager. Man blir aldri fornøyd :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #8 Skrevet 17. mars 2012 Du er nå i din 28. svangerskapsuke og det er 13 uker og 2 dager igjen til din termin - Står det på min profil her inne, men når jeg tar kalkulatoren så får jeg oppgitt at jeg er i uke 27 og har 13 uker og en dag igjen. Så er en liten regnefeil der. Mens på papirene mine står det at jeg er 26+5 i dag. Det regnes jo litt forskjellig antall dager i svangerskapet også på ulike nettsteder. Det har vært samme styret rundt når man regnes som å gå inn i 2 trimester. Før var det fullgåtte 12 uker, nå er det fullgåtte 13 uker, altså fra 14+0.
YumYum2 Skrevet 17. mars 2012 #9 Skrevet 17. mars 2012 He he, dette er en evig "krangel". Før sto det slik at man var i uke 26 når man var 25 fullgåtte uker + feks. 5 dager som deg. Det er jo i og for seg riktig, man går i sin 26 uke, da man er 25 fullgåtte. Så endret BiM det til at man var i uke 25, når man feks var 25 + 5, og da ble det ramaskrik, siden "alle" ville ha det slik de var vant til. Jordmødre, sykehus og leger har alle forskjellig oppfatning av hva som er mest riktig, og det brukes om hverandre. Det som uansett blir korrekt er jo om man angir det slik du skriver, 25 + 5, så kan man kalle det uke 25, eller uke 26, alt ettersom hva man liker best. Jo dte er sant som du sier, men uansett blir det feil. Da jeg sjekket idag sto det at jeg var i uke 29, jeg er enda bare 27+6, så fortsatt uke 28 isåfall. Den endrer seg dagen før du bytter uke. Jeg er 12 uker på onsdag, men vil tirsdagen før stå jeg er i uke 13. Står nå jeg er i uke 12. Skjønner?
Ann Kathrin Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2012 Du har 25 fullgåtte uker bak deg og er x antall dager i din 26. uke. Det stemmer slik de viser det. Jeg er 31 år gammel, men jeg er i mitt 32. år... Håper jeg klarte å forklare sånn noenlunde forståelsesfullt... Ja er helt med på denne måten å regne på, synes bare denne måten er veldig misvisende. Synes det er mer ryddig å si 25+5 f.ek for da ser man nøyaktig hvor langt man er på vei. Og det er jo slik legene og jordmødrene jeg har møtt gjør det. Da er det bare veldig irriterende at de gjør noe annet her
Leirha Skrevet 17. mars 2012 #11 Skrevet 17. mars 2012 He he, dette er en evig "krangel". Før sto det slik at man var i uke 26 når man var 25 fullgåtte uker + feks. 5 dager som deg. Det er jo i og for seg riktig, man går i sin 26 uke, da man er 25 fullgåtte. Så endret BiM det til at man var i uke 25, når man feks var 25 + 5, og da ble det ramaskrik, siden "alle" ville ha det slik de var vant til. Jordmødre, sykehus og leger har alle forskjellig oppfatning av hva som er mest riktig, og det brukes om hverandre. Det som uansett blir korrekt er jo om man angir det slik du skriver, 25 + 5, så kan man kalle det uke 25, eller uke 26, alt ettersom hva man liker best. Jo dte er sant som du sier, men uansett blir det feil. Da jeg sjekket idag sto det at jeg var i uke 29, jeg er enda bare 27+6, så fortsatt uke 28 isåfall. Den endrer seg dagen før du bytter uke. Jeg er 12 uker på onsdag, men vil tirsdagen før stå jeg er i uke 13. Står nå jeg er i uke 12. Skjønner? Ja, jeg skjønner jo det, men syns akkurat det er litt unødvendig. Kunne de ikke bare byttet uke den uken man faktisk bytter uke da? Hvor skal det gjøres dagen før?
YumYum2 Skrevet 19. mars 2012 #12 Skrevet 19. mars 2012 Enig med deg, burde gjort det samme dag man bytter uke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå