Gjest Heartbroken Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Jeg ble mor for første gang for 20 år siden, og skal si mye har forandret seg vedr helse- og kostholdsråd siden den gang Da jeg fikk vite at jeg var gravid som 20 åring, kuttet jeg straks ut alkohol (røyke har jeg aldri gjort), og det var liksom det Jeg hadde aldri hørt om Folat, omega var noe gamle mennesker trengte, koffein og sukker ble naturlig redusert iom at jeg hadde hypermesis, men kan aldri huske at jeg fikk noe råd om å kutte det ut. Siden jeg var så mye kvalm, var det helst salt mat jeg fikk i meg, og spekemat var favoritten Barnet satt i bakovervendt bilsete til han var ca 8-9 mnd, etter det vendte det fremover. Han fikk nattflaske med melk til ca 3 års alderen, men har enda ikke hatt hull i tennene, jeg blandet mme for et døgn om gangen og oppbevarte flaskene i kjøleskapet. Han fikk nærmest ubegrenset med rosiner, og boller og kjeks var fast når vi var på tur. Og juice på flaske! Nå er det helt andre anbefalinger, og jeg følger naturligvis myndighetenes anbefalinger så langt jeg kan, men jeg ville egentlig bare berolige de som får litt panikk om de glemmer seg og spiser litt spekemat eller som ikke klarer å kutte nattflaska. Det vil helst gå bra Jeg er absolutt ikke av dem som mener at siden min mor røykte under sine svangerskap og vi er helt friske og raske, så er det ikke farlig, men jeg slår et lite slag for sunn fornuft og å være litt avslappet. Lurer på hva vi gjør nå som vi kommer til å riste på hodet av om 20 år Noe er det helt sikkert
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Jeg tenker også noen ganger på ting som jeg var nærmest hysterisk over når barna var små (og de er små enda, 4 og 6 1/2 år), og flirer av meg selv. Flirer faktisk litt av/med min beste venninne som kler barnet som om det skal til nordpolen når de skal kjøre hjem, hvorpå hun etterpå setter han i posen og tar av seg jakken når hun setter seg i bilen. (Barnet blir avkledd før de drar etter litt ettertanke:) ) Men så er jeg plutselig i neste øyeblikk litt hysterisk når det gjelder superundertøy og lillebror. Han går fremdeles i bhg med devold active kids sitt ullundertøy. Unnskyldningen er at han har jo ikke masse annet oppå og at det er kjempe behagelig å gå med Nå har begynt å etterlyse å gå med kule klær, så mamma må nok gi seg. Har lovt han at ja, etter påske da kan vi slutte med ullundertøy Hehe jeg ser hva jeg gjorde før, men tviholder litt i mine egne rare ting likevel
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Jeg tenker ofte at jeg kan takke en god posjon med flaks for at jeg overlevde barndommen uten større skader og varige mèn
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Jeg opplever det på samme måte, HI. Jeg har selv et "barn" på 18 Vi hadde jo ikke internett den gangen, så vi måtte bruke sunn fornuft, vi
cheni Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 Dette kunne jeg like gjerne ha skrevet selv! Eldste er 18, og som du sier så var det kun alkohol\røyk som var noe tema. Ikke hadde han ullundertøy, Troll-dress, nattammet lenge etter han fikk tenner, og mye mye mer
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Samme her HI..Min er ikke mer en 12, men stor forskjell på å få barn i 1999 og i 2012 faktisk
Krisa71 Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Jeg ble mor for første gang for 20 år siden, og skal si mye har forandret seg vedr helse- og kostholdsråd siden den gang Da jeg fikk vite at jeg var gravid som 20 åring, kuttet jeg straks ut alkohol (røyke har jeg aldri gjort), og det var liksom det Jeg hadde aldri hørt om Folat, omega var noe gamle mennesker trengte, koffein og sukker ble naturlig redusert iom at jeg hadde hypermesis, men kan aldri huske at jeg fikk noe råd om å kutte det ut. Siden jeg var så mye kvalm, var det helst salt mat jeg fikk i meg, og spekemat var favoritten Barnet satt i bakovervendt bilsete til han var ca 8-9 mnd, etter det vendte det fremover. Han fikk nattflaske med melk til ca 3 års alderen, men har enda ikke hatt hull i tennene, jeg blandet mme for et døgn om gangen og oppbevarte flaskene i kjøleskapet. Han fikk nærmest ubegrenset med rosiner, og boller og kjeks var fast når vi var på tur. Og juice på flaske! Nå er det helt andre anbefalinger, og jeg følger naturligvis myndighetenes anbefalinger så langt jeg kan, men jeg ville egentlig bare berolige de som får litt panikk om de glemmer seg og spiser litt spekemat eller som ikke klarer å kutte nattflaska. Det vil helst gå bra Jeg er absolutt ikke av dem som mener at siden min mor røykte under sine svangerskap og vi er helt friske og raske, så er det ikke farlig, men jeg slår et lite slag for sunn fornuft og å være litt avslappet. Lurer på hva vi gjør nå som vi kommer til å riste på hodet av om 20 år Noe er det helt sikkert Signerer denne.. Mitt eldste barn blir straks 21 år, og han minste er 10 mnd. Nå er det 15 år siden sist jeg hadde baby, og jeg ble helt forvirret da jeg kom til babyhyllen i butikken.. Nan 1,2 og 3 og junior hvis jeg ikke tar feil, og alt annet man får kjøpt. Ja det blir spennende å se om 20 år hva som var så galt som vi gjør i dag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå