Gå til innhold

Hvem er urimlig, eksen eller jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann forlot meg for et halvt år siden, ganske bittert ettersom han forlot meg for ei annen dame.

Denne dama er ei han hadde jobbet hos (svart, han er håndtverker) i lengre tid, i helger og på kvelder hvor han argumenterte med at han gjorde det for familieøkonomien.

Mens vi var gift pusset vi opp store deler av huset, betalte jevnt over like mye begge to, men han gjorde noen større investeringer fordi han hadde pengene. Som naturligvis også var svarte penger.

Nå mener han at han skal ha igjen ekstra av meg for disse tingene siden jeg blir boende i huset.

Jeg lo av ham og sa at det kan han bare drite i, tross alt var det betalt med penger han hadde skaffet på tider da jeg var tvunget til å gi opp alle mine fritidsønsker for å være hjemme og stelle hus og barn mens han jobbet "for fellesskapet".

Han ble ufin og kalte meg stygge ting, og jeg svarte med å be ham holde kjeft og la til at jeg regner med at skatteetaten kanskje ville være interessert i å vite hvordan han hadde finansiert tingene han nå vil ha igjen penger for.

Er jeg bare slem og urimlig, eller er det ok å la ham lide litt? Hvis jeg skal betale ham for dette er det ikke sikkert jeg har råd til å bli boende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann forlot meg for et halvt år siden, ganske bittert ettersom han forlot meg for ei annen dame.

Denne dama er ei han hadde jobbet hos (svart, han er håndtverker) i lengre tid, i helger og på kvelder hvor han argumenterte med at han gjorde det for familieøkonomien.

Mens vi var gift pusset vi opp store deler av huset, betalte jevnt over like mye begge to, men han gjorde noen større investeringer fordi han hadde pengene. Som naturligvis også var svarte penger.

Nå mener han at han skal ha igjen ekstra av meg for disse tingene siden jeg blir boende i huset.

Jeg lo av ham og sa at det kan han bare drite i, tross alt var det betalt med penger han hadde skaffet på tider da jeg var tvunget til å gi opp alle mine fritidsønsker for å være hjemme og stelle hus og barn mens han jobbet "for fellesskapet".

Han ble ufin og kalte meg stygge ting, og jeg svarte med å be ham holde kjeft og la til at jeg regner med at skatteetaten kanskje ville være interessert i å vite hvordan han hadde finansiert tingene han nå vil ha igjen penger for.

Er jeg bare slem og urimlig, eller er det ok å la ham lide litt? Hvis jeg skal betale ham for dette er det ikke sikkert jeg har råd til å bli boende...

Bare la han lide og gi han ingenting meir enn du må . :)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg hadde gitt faen i å gi han noe som helst ekstra. Litt bør han unne deg for tort og svie. Han har tross alt skaffet seg disse pengene ved å bedra deg samtidig, så LITT ydmyk bør han være!

Men kan være min personlige agenda snakker for meg her ;)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt...

Dere skal splitte et felles hus

Dere har en kjøpesum og hver sin del av lån

Dere eier halvparten hver av huset

Du skal overta hans del

Dere får en takst

Du betaler din eks halvparten av taksten

Vips er huset ditt

Eller hvordan gjøres dette?

Skrevet

Mannfolk!!!

tror de kan få det i pose og sekk...

nei.. stå på ditt.. soer han noe mer. så får du melde han til skatteetaten..

Skrevet

Ja, HAN er urimelig.

Du får si at det faktisk er han som står i gjeld til deg. Siden du har ofret deg for å passe ungene, så får du heller ta en rikelig timesbetaling for jobben. Sånn at det går opp i opp med det han forlanger at du skal tilbakebetale han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...