Gå til innhold

Når kan man begynne å gi brød til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

En viss alder? Når de kan sitte selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte og gi brød når jenta mi var 7 mnd. Da klarte hun og "tygge" litt og få det ned ordentlig :)

Skrevet

Med storebror var brød noko av det første han fikk..han sat og såg sånn på meg når vi skulle ete frukost, at han fikk brødskorpa å kose seg med. Oj,oj som han sutta, smatta og kosa seg!!:) Og heile gikk ned, eg var imponert;) Då var han vel ca 6mnd. og einaste anna han hadde fått før va ei og anna t-skei med smaksprøver.

Han har aldri vore kresen på konsistensen på maten, men om det at han fikk brød tidleg har noko med saka å gjere, veit eg ikkje (barn er så forskjellege).

Skrevet

Kan jeg gi babyen på 5 mnd. en skorpe å gnage på da? Babyen liker ikke tyggelekene for de er så store :P

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Her ga vi sønnen vår tørket skalk å gnage/sutte på når tennene startet å melde sin ankomst, da var han 5 mnd, null problem med det, bare pass på at det er grovbrød, loff og for fint brød klumper seg ekstremt når det blir vått :)

Brød som måltid fikk han da han var 5,5 mnd og prøvde konstant å spise vår mat ;)

Skrevet

Prøvde nå. Brøt av bitte små biter av brødet og rulla sammen til en klump. Ho tygga og svelga :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...