Gå til innhold

Eiendom med søppel på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt et hus med en utrangert bil på samme tomten. Kjøpte tomten av selkt og skraphaugen av en bil eies av en annen slektning. Har i 6 mnd forsøkt å få eieeren av "bilen" til å hente/fjerne den fra min tomt. Han svarer ikke når jeg tar kontakt. (Via sms, telefon.)

Kan jeg "med loven i hånd" fjerne denne bilen selv? Hvem skal evt. betale for fjerningen, om det koster noe?

Håper noen kan lovverket omkring dette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ganske
Skrevet

Send et brev om at prisen på døgnparkering på deres tomt er 200,- Ikke urimelig ift hva andre parkeringsselskaper tar.

Kenner ikke til lovverket, men har sett i avisen at mange høggere henter bilen gratis og betaler vrakpant kontant.

Skrevet

Slekt...skulle det stå.

Skrevet

Meld deg inn i Huseiernes Landsforund og få gratis rådgivning av advokat der.

Skummelt å ta loven i egne hender også..

Jeg vil anta at du kan sende bilen til et bilopphuggeri hvis du gir eier varsel på forhånd. Hva med å sende et rekommandert brev, så vet du at han har mottatt det?

Snakker du med et huggeri så kanskje de henter den for deg mot vrakpanten?

Skrevet

Ring til Viking og få den tauet bort. Det har alle lov til med kjøretøy som står på egen eiendom uten avtale.

Da må eier selv betale ut bilen fra inntauinga hvis han vil ha den. Vil han ikke ha den er det etter det ikke ditt problem lenger.

Skrevet

Ring til Viking og få den tauet bort. Det har alle lov til med kjøretøy som står på egen eiendom uten avtale.

Da må eier selv betale ut bilen fra inntauinga hvis han vil ha den. Vil han ikke ha den er det etter det ikke ditt problem lenger.

Problemet er at den ikke har noe verdi, så for min slekning er det billigst å ikke foreta seg noe...
Skrevet

Problemet er at den ikke har noe verdi, så for min slekning er det billigst å ikke foreta seg noe...

Hadde hørt med Viking fordet, der kan alle reglene rundt slikt.

Skrevet

Hadde hørt med Viking fordet, der kan alle reglene rundt slikt.

Tusen takk for svar!
Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Når vi ringte Falken for å få taua vekk bil fra vår parkeringsplass fikk vi beskjed om at det måtte politianmeldes først så lenge vi var privatpersoner ...:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...