Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Må kjøpe nytt brannslukkingsapparat bør jeg velge skum eller pulver? Og hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 Det er anbefalt å ha begge deler. De fungerer på forskjellige ting. Begge har fordeler og ulemper.
mamma'n til 2 :) Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Skum er mer skånsomt mot inventaret enn pulver. Dog litt dyrere. Skummet kan vaskes bort, det blir fryktelig vanskelig med pulver. Men igjen så kommer det jo an på når/hvor det skal brukes. Man kan desverre ikke forutse brann. Er det snakk om en kaffetrakter, kjele eller et veltet stearinlys anbefaler jeg på det sterkeste skum. Er huset i ferd med å bli overtent, er det viktigere å redde seg, og evt andre folk, ut av huset enn å prøve å slukke med et håndholdt slukkeapparat. Jeg går for skum, og har også brannteppe. Det kan man bruke til å både dekke seg selv med for å komme seg ut, og hive det over selve brannen så det slukker. Dette har jeg blitt opplært til av brannvesenet selv i min jobb som førstehjelpsinstruktør.
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Ville kjøpt skum ev. et av hver. Skum er mer skånsomt som Okt. spire12..... skriver.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 Skum, uten tvil! Så slipper du å bruke flere hundre tusen på å vaske ned huset i årevis etterpå. Hvis skummet ikke slukker brannen er det viktigste å redde liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå