Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #1 Skrevet 17. mars 2012 Liten familie på 3. En barnehagegutt som fortsatt bruker bleier. Ikke bil, ingen dyre vaner, men synes det er viktig å spise sunt og bruker en del på mat. Alt av regninger som er fast er betalt. Flere som har ca dette budsjettet?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #2 Skrevet 17. mars 2012 15000 etter at alle faste utgifter er betalt er da ikke lite! Tenk over om du TRENGER de skoa... (eller alt annet du kjøper)...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #3 Skrevet 17. mars 2012 Trenger du tenke da? Dere har penger i godt monn. Mer enn vi på 2 voksne og 3 barn har, 1 barnehageunge og 2 ungdommer.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #4 Skrevet 17. mars 2012 Dere kan leve godt. Dere burde klare å unngå å få økonomisk problemer med så mye penger. Det er mange utgifter det er lett å glemme å ta med i budsjettet. Jeg anbefaler å legge av noen tusen hver måned så dere til uforutsette ting.
Mandalas Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 Haha... alle faste regninger er betalt og dere har 15000 kr igjen? Da trengs det lite tenking og prioritering for å klare seg godt altså
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 Vi har 15000 igjen etter regninger er betalt. Har to barn og er to voksne og har to biler 15000 dekker da mat, vin, klær, frisør, lege, bensin, gaver og alt mulig rart. Ca 8-10 000 av dette går til mat og husholdningsartikler. Vi føler vi har god råd, kan stort sett handle det vi vil, men må feks spare litt hvis vi skal kjøpe sofa, ski og slike større dyre ting. Forstår ikke helt hva du mener med tips for å leve for den summen i mnd? Er det noe konkret du lurer på?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #7 Skrevet 17. mars 2012 Hihi dagens snobbeinnlegg altså Hvis man har 5000 i mnd å skal klare seg på, så sliter man, men har man 15000 da har man jo luksus!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #8 Skrevet 17. mars 2012 15000 i måneden? Faen dere er fattige! Jobber dere ikke? Vel, sosialen kan sikkert bidra med noen grunker og så bør dere satse på mye First Price produkter om dere skal kunne overleve på den summen i måneden. Kan dere få inn mer penger? Jobbe overtid? Selge noe på Finn?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #9 Skrevet 17. mars 2012 Jeg merker at jeg fortsatt er litt nysgjerrig på denne tråden. hva slags tips ville du ha,hi? Jeg antar at dere ikke er intr i å holde dere til billigprodukter når det gjelder mat, og ei heller å ha et stramt matbudsjett. så hva kan tipsene være? Ikke bruk 10000 kr på klær og interiør?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #10 Skrevet 17. mars 2012 eeeh... står ikke noe sted at det er 15.000 kr ETTER at faste utgufter er betalt. Regner ikke med at HI da hadde spurt etter råd og tips! Regner jo med at hun mener 15.000 til sammen, med regninger, hus, mat osv.. Og det er IKKE mye! Merkelig at dere bare går utifra at det er etter faste utgifter. Har desverre ikke noen råd til deg HI, vi hadde ikke klart det selv.. men lykke til.
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 17. mars 2012 #11 Skrevet 17. mars 2012 eeeh... står ikke noe sted at det er 15.000 kr ETTER at faste utgufter er betalt. Regner ikke med at HI da hadde spurt etter råd og tips! Regner jo med at hun mener 15.000 til sammen, med regninger, hus, mat osv.. Og det er IKKE mye! Merkelig at dere bare går utifra at det er etter faste utgifter. Har desverre ikke noen råd til deg HI, vi hadde ikke klart det selv.. men lykke til. Det står jo at alt er betalt!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #12 Skrevet 17. mars 2012 Hei! Det var jeg som skrev hovedinnlegget. Ble litt rart forumlert kanskje for jeg hadde dårlig tid. Jeg har aldri sagt at jeg syntes 15 000 var lite, men jeg skrev innlegget fordi jeg er ny som mor, ny som boligeier og usikker på framtiden økonomisk. Skulle ønske folk ikke trengte å være så frekke, eller anta at man er snobbete/skrytete. å be om tips var kanskje feil formulert. Jeg lurte kanskje mest på om andre hadde erfaringer som tilsa at vi ville klare oss bra. Selv om alle faste utgifter er uten disse 15 000, skal denne summen dekke alle uforutsette ting som dukker opp med egen bolig og ett barn i barnehagealder. Beklager til dere som har mindre og oppfattet innlegget som støtende. Jeg har stor respekt for barnefamilier med stram økonomi. Dere er hverdagshelter.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #13 Skrevet 17. mars 2012 Mat og drikke husholdning: 7.000,- (holder også til cafe og restaurantbesøk, Klær og sko: 3.000,-, gaver, inklusiv jul og fødselsdager 1.000,-, Helse hygiene og luksus 1.000,-, ferier: 2000,- , uforutsette utgifter: 1000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå