Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Etter at jeg gikk gravid har jeg problemer med å holde på fisene... Jeg tok KS så ble ikke "videt" ut av fødsel eller noe. Hjelper det å knipe for å få kontroll på fisene igjen? Jeg merker også at av og til når jeg fiser så havner luften inne i skjeden, slik at når jeg da reiser meg opp kommer den verste musefisen... Dette er helt grusomt plagsomt!! Hvorfor havner lufta der?? Noen andre som har opplevd dette eller vet hvordan jeg får fikset det?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Etter at jeg gikk gravid har jeg problemer med å holde på fisene... Jeg tok KS så ble ikke "videt" ut av fødsel eller noe. Hjelper det å knipe for å få kontroll på fisene igjen? Jeg merker også at av og til når jeg fiser så havner luften inne i skjeden, slik at når jeg da reiser meg opp kommer den verste musefisen... Dette er helt grusomt plagsomt!! Hvorfor havner lufta der?? Noen andre som har opplevd dette eller vet hvordan jeg får fikset det? Jeg har samme problem som deg! Tok også KS. Desverre vet jeg ikke hvordan man fikser det, men vil tro ved trening av bekkenbunn? Når jeg tenker meg om har det blitt litt bedre nå i det siste. Det er 9 mnd siden KS.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Så lenge du er kvinne, så må du knipe jevnt. fødsel eller ikke(KS eller ikke), det har ikke noe å si, så lenge du er kvinne. til og med jomfruer må og bør knipe hver eneste dag, opp til flere ganger pr dag. For de er kvinner. Men var jeg deg, ville jeg fått meg en GU, for å få sjekket at der ikke er fistler(laget ganger) fra endetarm til skjede. Tror neppe dette er ditt problem, for da ville også avføring kommet der det var lettest(der luften kommer ut, siden luft alltid velger letteste vei). Så bare knip hele tiden du husker det, og helst mange ganger hver dag. Knip - hold og tell til 10 sekunder, slapp av i 5 sekunder, og knip igjen. Helt til du har knepet minst 10 ganger, HVER DAG!!! Jeg har både hasteKS og vaginal fødsel bak meg, og helt ærlig så var jeg helt følelsesløs på opptrening(fødselstreningen vi har her) en uke etter KS'et og kunne ikke knipe av noen som helst slags tissestråle. Etter den vaginale fødselen, så knep jeg bevisst(kjente det) av strålen en halvtime etter fødselen. Det var først da jeg fikk gå på do. For å si det sånn, så var den vaginale mitt andre barn....
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Etter at jeg gikk gravid har jeg problemer med å holde på fisene... Jeg tok KS så ble ikke "videt" ut av fødsel eller noe. Hjelper det å knipe for å få kontroll på fisene igjen? Jeg merker også at av og til når jeg fiser så havner luften inne i skjeden, slik at når jeg da reiser meg opp kommer den verste musefisen... Dette er helt grusomt plagsomt!! Hvorfor havner lufta der?? Noen andre som har opplevd dette eller vet hvordan jeg får fikset det? Samme her, jeg fødte i januar, men blitt delvis bedre nå. Jeg går til fysioterapaut også gjør jeg knipe øvelser å håper det hjelper mer etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå