Gå til innhold

Ikke vanlig med GU i forbindelse med svangerskap/etterkontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke en eneste GU mens jeg gikk gravid, og heller ikke etter at ungen var ute. På sykehuset ble det såklart undersøkt litt der nede før det bar ut på operasjonsstua for hastesnitt, men jeg synes det er rart det ikke ble sjekket noe "underveis". Og etter fødsel også? Eller er det ingen vits når man har hatt KS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, og de tar ikke gu etter vaginal fødsel heller om det ikke er en spesiell grunn til å gjøre det.

Jeg tar gu hos gynekologen hvert tredje år for å ta celleprøve, ul av forplantningsorganene osv, men har ikke gjort det i forbindelse med svangerskap eller etterkontroll etter fødsel.

Skrevet

Dette var da vanlig før. jeg har tre barn fra før. Født i -97,-99' og -04. Har etter alle fødselen blitt spurt om jeg trenger en ekstra sjekk av evt. Sting nedentil før hjemreise fra føden. (har ikke trengt det, men fint å få tilbud om det da). Også på seksukerskontrollen er det GU. Ihvertfall hos min lege.

Skrevet

Retningslinjene på dette ble forandret for noen år siden, jeg har barn født i 01 og 04 og med begge disse ble det tatt gu både i begynnelsen av svangerskapet og på 6-ukerskontroll. Men legen informerte meg om at retningslinjene var forandret, så det var opp til meg om han skulle gjøre det, men han personlig synes det var greit å få tatt en skikkelig sjekk av pasientene sine i forbindelse med dette.

Da jeg igjen fikk barn i 07 hadde jeg ny lege og gu var aldri noe tema, heller ikke da jeg fikk barn i 09.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...