Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Vi har fått tildelt FULL plass. Er det vanlig at de gjør slikt selv om det ikke er det man har søkt om? Kan vi klage på dette eller må vi bare godta det.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Er mange barnehager som helst ikke vil ha halve plasser siden det blir en vanskeligere kabal å legge. Hadde jeg akseptert plassen og heller sagt opp halve siden. Det er gjerne en måneds oppsigelsestid på dette. Jeg kjenner flere som har gjort dette, siden mange blir nedprioritert og ikke får plass når de bare søker halv lønner det seg i vår kommune å søke full plass og heller redusere etterpå.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Det er ikke så uvanlig at de tildeler full plass selv om man har søkt redusert. Som oftest går det greit å ordne ved å kontakte barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Takk for svar. Skal jeg ordne med det etter ungen har startet, eller kan jeg få de til å redusere før. Starter ikke før til høsten. Og da er det barnehagen jeg kontaker og ikke kommunen? 3 dager er mer enn nok da jeg uansett er hjemmeværende med lillesøster. Tar et år ekstra permisjon. HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Takk for svar. Skal jeg ordne med det etter ungen har startet, eller kan jeg få de til å redusere før. Starter ikke før til høsten. Og da er det barnehagen jeg kontaker og ikke kommunen? 3 dager er mer enn nok da jeg uansett er hjemmeværende med lillesøster. Tar et år ekstra permisjon. HI Du kan ta kontakt nå, eller når det nærmer seg barnehagestart. Men jo før du tar kontakt, jo mer er det til hjelp både for barnehagen, kommunen og andre som venter på plass.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Vi har fått tildelt FULL plass. Er det vanlig at de gjør slikt selv om det ikke er det man har søkt om? Kan vi klage på dette eller må vi bare godta det. Har du sjekket at den aktuelle barnehagen tilbyr halv plass? Er mange barnehager som ikke oppererer med halv plass, men bare har full plass. Da må dere enten takke ja til hel plass, og bruke denne slik det passer dere, eller si opp plassen og søke en annen barnehage der de tilbyr halv plass. Det er litt av en kabal å få det til å gå opp med antal plasser, dager osv når en har halve plasser, det er en av grunnene til at mange barnehager ikke lenger har dette.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Om dere har råd. Hadde jeg valgt full plass. Send henne i b-hagen kl 9 og henta 14-15. og tatt fri de dagene du er opplagt, lillesøster er frisk. Vet ikke hvor gammel hun er, men feks førskolebarn gjør mye siste året, og er mange dager du kansje hadde villet hun skulle gå. Men det var min tanke som måtte ut
ariel78 Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Vi fikk tilbudene full plass og beskjed om å ta den eller ingenting. De fleste bhg har begrenset med deltidsplasser og jeg tror ikke du bare kan si opp 50%. Jeg ville ringt styrer og hørt.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 Vi har fått tildelt FULL plass. Er det vanlig at de gjør slikt selv om det ikke er det man har søkt om? Kan vi klage på dette eller må vi bare godta det. Har du sjekket at den aktuelle barnehagen tilbyr halv plass? Er mange barnehager som ikke oppererer med halv plass, men bare har full plass. Da må dere enten takke ja til hel plass, og bruke denne slik det passer dere, eller si opp plassen og søke en annen barnehage der de tilbyr halv plass. Det er litt av en kabal å få det til å gå opp med antal plasser, dager osv når en har halve plasser, det er en av grunnene til at mange barnehager ikke lenger har dette. Hmmm...Jeg har aldri hørt om barnehager som ikke tillater at man sier opp halve plassen. Anbefaler HI å søke om permisjon på halve plassen før hun sier opp noe som helst. For hvis man sier opp er det ingen selvfølge at man får tilbare den 50 prosenten. Men ved permisjon får man tilbake 50 prosenten når permisjonstiden er over:-)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #10 Skrevet 16. mars 2012 Hei tusen takk for svar. Skjønner jo at det kan være vanskelig for barnehager med å få opp denne kabalen. Men da skal jeg ringe litt rundt på mandagen å høre hva de sier. Han er 3 år når han starter i barnehagen. Minste er 7 mnd. Det å være hjemme med barna faller meg veldig naturlig. Minste starter i barnehage når hun er 2 år HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå