Gå til innhold

Hva synes dere om unger som selger blomster ol langs veien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene mine er glade i å leke butikk. Da pleier de å ta seg en runde og plukke blomster og så stiller de seg opp langs veien og selger. I dag har de solgt for nesten 100 kr. Pengene går stort sett til snop ol. Synes dere sånt er irriterende eller bare hyggelig? Ungene går foresten i 1. og 2. klasse, så de er ikke så store.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i nabolaget så er det ofte unger som sitter utenfor garasjen å selge saft å vaffler, selv om det ikke går til noe formål så er det ganske kjekt for en som er gravid å med dilla på vaffler :-) Ellers er slikt ganske vanlig i nabolaget her, enten det er blomster eller lemonade, men jeg syns det er ganske koselig jeg, ikke har de stive priser heller ;-)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Bare kos, regner ikke med at det er kjøpeplikt ;) Jeg gjorde det da jeg var liten =)

Skrevet

Ungene mine er glade i å leke butikk. Da pleier de å ta seg en runde og plukke blomster og så stiller de seg opp langs veien og selger. I dag har de solgt for nesten 100 kr. Pengene går stort sett til snop ol. Synes dere sånt er irriterende eller bare hyggelig? Ungene går foresten i 1. og 2. klasse, så de er ikke så store.

Jeg synes ikke noe om sånt. Du burde passe bedre på ungene dine!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her har jenta mi solgt vafler, men det går til barna på sykehuset da:)

Skrevet

Vi plukket de der lilla ugressblomstrene som lukter godt, og gikk på dørene til folk, vi :) Og vi hadde en ENORM tilgang til "råvarene" våre ;)

Var ikke så mye vi solgte, men det gikk til snop, det vi fikk inn :)

Kan ikke si mamma var like glad over den favnstore buketten vi stort sett kom hjem med hver dag hele sommeren gjennom....

Syns det er gründerånd over slik fantasi til inntekter hos barn :)

Skrevet

søtt :)

da jeg var liten plukket jeg steiner på gårdspalssen til bestemor og bestefar og stelte meg nede ved veien og solgte dem :)

hihihi :)

Skrevet

Me gjorde det då eg var lita, plukka blomster me solgte :) men alt var litt annelies for 20 30 år sidan, om mine hadde gjort det når dei blir store nok til det, så ville eg vore livredd for at nokon skulle utnytta dei, prøva ta dei med osv osv. (altså ikkje viss det var inn ei et lukka felt) Så mykje meir å vera redd for no.

Syns ikkje det er passande å irritera seg over at ungar gjer slikt iallefall. Dei gjer det med glede og tanken deia er god, sikkert ein gansek pedagogisk leik også. :)

Skrevet

Synes det å selge slikt er helt flott, men synes ikke helt at pengene går til det rette formålet.

Vi solgte også blomster ved veien, men samlet opp og gav pengene til Redd barna da de kom med børsene sine.

Det har noe med hva dere vil formidle til barna deres også :)

Lære de rette verdier.. osv.

Skrevet

Jeg syns det er helt greit. man kjøper jo bare hvis man vil :) men jeg lurer veldig på hva lemonade er. den eneste gangen jeg leser eller hører om det, er i forbindelse med barn som selger langs veien ;)

Skrevet

lemonade er sitron saft opplegg =P jeg syns det er koslig me barn som gjør sånt. veldig fin ting om man klarer å lære barna at de kan gi pengene til de som ikke er så heldige som vi er. =) men klart de har lyst på godteri også da ^^

Skrevet

Dersom pengene går til et godt formål, er det helt i orden. Dersom de bruker pengene på seg selv, synes jeg ikke noe om det. Jeg hadde aldri kjøpt "ugress" av unger som skal bruke pengene til å snope for!

Skrevet

Jeg synes det er koselig, men foreldrene må være med å regulere prisene.

Her i nabolaget er det vanlig at barna selger lekene sine( som de ikke bruker lenger) men noen av de priser alt for høyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...