Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Omg! Er så irritert på mannen min akkurat nå, for igjen har han begynt å skru av varmen på badet og do (adskilte rom), for å spare strøm. Fikk regning i dag på ca kr 4800,- og jeg skjønner at vi bør gå inn for å spare litt der vi kan. Men jeg synes ikke noe om å stå og fryse på det mest intime rommet da, der vi kler av oss. Har vært gjennom det før, jeg slår på og han skrur av. Han slår også av lys i gangen osv, noe som gjør at sønnen vår ikke tørs å gå på do alene. Er så utrivelig, og skaper endel krangling. Hvor mye betaler dere i strøm? Er 4800 VELDIG mye?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Om dere har en liten leilighet og får strømregning annenhver måned er det litt mye. Om dere har et stort hus og får regning hvert kvartal er det lite. Vi skrur ikke av varmekablene på badet, men skur av alle lys når vi ikke er hjemme, skrur av all varme når vi lufter, dusjer istedenfor å bade til hverdags, fylle vaskemaskin og oppvaskmaskin helt full før vi kjører den osv. Hva med å skru ned litt på varmen da, trenger ikke 26 grader på badet, holder med 20. Trenger ikke flombelysning i gangen men kanskje et nattlys? Vår forrige regning var vel på rett under 3000,- for et hus, vi får regning annenhver måned.
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Det var VELDIG mye ja! Vi fikk strøm og nettleie igår og den var på 1100 for 2 måneder
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Så han mener at sønnen deres skal fryse når han skal stelles på badet? Og det er grusomt å komme ut av dusjen i et kaldt rom! Og nei, 4800 er ikke så altfor mye! Hvor mange mnder er det foresten? Er mange andre måter å spare strøm på!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Vi har rekkehus på 156 kvm og betaler 2000 kr i mnd for strøm.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har ca 120 kvm, og varmepumpe. Bruker varmekablene på badet, men kun på ca 15 grader. Så de slår ikke ofte inn, siden varmepumpa blåser en del også inn der Jeg har vel ca 1600 i strøm og nettleie på en måned i snitt over året, og syns ikke det er så galt. Eller..... nettleia er helt gal, men ikke det jeg betaler for strømmen 1000 kr av den summen er nemlig nettleie..... og jeg kan ikke si jeg sparer så fryktelig på strømforbruket, og her er folk hjemme nesten hele døgnet. TV er på det meste av døgnet, og lys litt både der vi er, og der vi ikke er. Og også enkelte lys er på om natten, for at vi skal finne doen og se hvor vi er i hele tatt på veien dit.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Takk for svar folkens! Sjekket på regninga, og det er for et helt kvartal. Vi har en halvdel i tomannsbolig, der vi bor i to etasjer. Dvs i første etg er det gang, bad og do og tre soverom, og i annen etg er det stue og kjøkken. Vi har kabler på badet og det er på noen og tjue grader, og på do har vi panelovn som står på 20 grader. Kan ikke se at vi kan skru ned mer på det. Vi er kun tre i huset. Vi har vedfyring oppe og varmepumpe nede. Vi vasker ca 4-5 klesmaskiner i uka, og de er da fulle. Oppvaskmaskin hver dag 6 dager i uka, også den full hver gang. Jeg bruker tørketrommel på håndklær og godt brukte klær, men henger opp pene klær. Vi slår av ALT av lys på natta, og alltid når vi er borte. Eneste vi kan spare på er vel tørketromla, som jeg ser det. Huff, jeg blir bare så frustrert når han slår av lys og varme når vi er hjemme. At vi slokker lys på bad og do og rom vi ikke er i er jo en selvfølge, men varmen tar jo tid å få opp. Det ironiske er at han ikke skjønner at nettopp kranglingen koster oss mye. Det at han slår av og jeg på fører jo selvfølgelig til at det drar mye strøm når jeg slår på. Jevn varme er jo det mest økonomiske. Han ser bare at når det er slått av så bruker man ikke noe. Og at jeg og gutten fryser når vi er naken på badet bryr han seg ikke om, selv tåler han det fint. Han er en sånn type som går barbent på kalde gulv også, mens jeg går i tykksokker og har gjerne pledd over meg i sofan. Jaja.. sånn går nå dagene HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 Her i huset er det jeg som skrur ned og han som skrur opp. Jeg må ha varmekabler på altså, men blir det for varmt, blir jeg gal!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #10 Skrevet 16. mars 2012 Vi fikk 5000. Vi bor i stor enebolig og sløser helt enormt med strøm. Bad med kabler, annet bad med ovn. Ovn på soverom til minste, kabler i kjelleren som står på 25, varmepumpa går døgnet rundt. I tillegg blir det mye vask, bading i kar og dusj. I tillegg har vi store datamaskiner som går døgnet rundt (2 stk) Vi skal bli flinkere til å spare, men IKKE på badet. Der sparer man ikke på strømmen spør du meg. Da er det jo snart ikke noe poeng i å stå opp da.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #11 Skrevet 16. mars 2012 Spør han om dere skal slå av varmtvannstanken når dere ikke trenger varmtvann, og kun slå den på når dere trenger varmtvann Og så sier du at sånn er det med all oppvarming, om han forstår hva det med varmtvannstanken vil gjøre Termostat er det dere må gå etter. Ikke slå av varmen hele tiden.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 16. mars 2012 #12 Skrevet 16. mars 2012 Om det er varmekabler dere driver og skrur opp og ned så koster det mer å holde på slik enn å la de stå på normal varme. Om dere betaler mye er vanskelig å si når man ikke vet hvor stor bopelen er, hvordan kraftleverandør dere har (kan dere bytte til en rimeligere) og ikke minst: Hva betaler dere i nettleie?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #13 Skrevet 16. mars 2012 Det er andre måter å spare strøm på. Du kan be han om å gå over dører og vinduer og bytte tetningslister, også på innerdører til rom som ikke varmes opp som soverom og kjellerboder. De trekker allikevel varme fra andre rom. Vi har spart en del på å være flinke til å lukke dører om vinteren. Når vi går og legger oss, så lukker vi igjen til stue og kjøkken, for selv om vi har soveromsdørene igjen så blir det allikevel kaldt i huset når vi har vinduene åpne. Tv og pc på standby trekker strøm, osv. Han kan jo heller dra ut støpselet på de når dere legger dere.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 16. mars 2012 #14 Skrevet 16. mars 2012 Om det er varmekabler dere driver og skrur opp og ned så koster det mer å holde på slik enn å la de stå på normal varme. Om dere betaler mye er vanskelig å si når man ikke vet hvor stor bopelen er, hvordan kraftleverandør dere har (kan dere bytte til en rimeligere) og ikke minst: Hva betaler dere i nettleie? Signerer. Samtidig som det er lurt å ha varmekablene på badet på om vinteren. Blir det plutselig kaldt og rørene fryser, så kommer det til å koste myyyye mer enn en simpel strømregning.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #15 Skrevet 16. mars 2012 Om det er varmekabler dere driver og skrur opp og ned så koster det mer å holde på slik enn å la de stå på normal varme. Om dere betaler mye er vanskelig å si når man ikke vet hvor stor bopelen er, hvordan kraftleverandør dere har (kan dere bytte til en rimeligere) og ikke minst: Hva betaler dere i nettleie? Nå var vel ikke grunnen at det skulle være mer økonomisk å skru opp og ned, men at de ikke blir enige i hva temperaturen skal være. Derfor blir det skrudd opp og ned hele tiden.
mamma_til_gutt Skrevet 16. mars 2012 #16 Skrevet 16. mars 2012 Det beste du kan gjøre for å spare strøm er faktisk for veldig mange å bytte strømavtale... Alt for mange betaler overpris for strømmen sin. Spander en time eller to for å se hvem som er billigst! Er dere medlem i huseiernes landsforening er Norgesenergi desidert billigst, med mindre dere har andre medlemskap som gir enda bedre fordeler.
Vossafår Skrevet 16. mars 2012 #17 Skrevet 16. mars 2012 Bytt leverandør og be om mnd regning. Da blir det mindre regninger i slengen
klg,2 boys now:) Skrevet 16. mars 2012 #18 Skrevet 16. mars 2012 Spørs hvor du bor i landet vil jeg si.4800 her i midt Norge er latterlig billig.vi har 2000 kr i mnd vi.og hvis han slår av du slår på varmekablene bruker dere mye unødig strøm på unødvendig oppvarming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå