Gå til innhold

Hvor i kroppen sitter mammahjertet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at mine kunnskaper om anatomi er bedrøvelige, for aldri kan jeg huske å ha blitt presentert for denne kroppsdelen i naturfagtimene på skolen.

Etter navnet å dømme er det noe som vokser ut når man får barn, så kanskje det er legen min jeg burde klandre for å gi meg manglende opplysninger om kroppslige forandringer?

Noen som kan opplyse meg om hvor dette ekstrahjertet sitter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på...?

Skjønner jo hva folk mener, men finner hele ordet oppstyltet og tåpelig. Men, vi er jo alle ulike.

Skrevet

Du det strekker seg faktisk helt fra klumpen i halsen, gjennom hjertet, og helt ned til der det knyter seg i magen. Noen ganger kan det strekke seg til å også rekke ned til der beina er aller mest skjelven. Men for det meste holder det seg i normalt hjerteområde.

Skrevet

Hva er egentlig poenget med innlegget ditt? At du bare er nødt til å påpeke at du synes det er et teit uttrykk, eller at du er så stokk dum at du tror det er et eget hjerte...?

Skrevet

Akkurat der pappahjertet også sitter på mennene. :)

Skrevet

Enig med HI. Det er et forferdelig fjollete, teit og tåpelig uttrykk.

Skrevet

Føler meg ganske fjollete av og til rundt de følelsene jeg har rundt barnet mitt jeg da så synes igrunn det er helt greit at noen synes det. :)

Blir som en hodeløs forelskelse liksom, da blir man ganske fjollete. ;)

Gjest Ninja girl
Skrevet

Mammahjertet mitt er fra klumpen i halsen, og ned til vondt i magen.

Hvis bhg eller skolen ringer at det har skjedd noe mad barna, ja da blir hele kroppen skjelven. Så tror mammahjertet går ut i bena og armer også :)

Skrevet

"Mammahjertet" mitt ligger i følelsene mine, instinktet mitt og handlingene mine.

Skrevet

Jeg tror det sitter øverst i magen(og kanskje en bit sitter i halsen, uten at jeg er helt sikker). I miden og litt nedenfor det vanlige hjertet er den delen som sitter i magen.

For det er der jeg kjenner mest om barna skader seg, eller ser ut til å være i fare. Eller når jeg blir stolt eller bare kjenner lykken jeg føler når jeg ser eller tenker på mine barn generelt.

Og skjer det noe helt forferdelig, så blir hjernen min koblet ut av logisk tankegang og fornuft totalt. Da kobler autopiloten inn.

Nei, søren meg. Tror nesten det er mammas kropp og hjerne som er mammahjertet.

;) Og jeg har faktisk anatomieksamen fra høyskolen ;) hahahaha.....

Skrevet

Jeg visste ikke at mammahjertet fantes før jeg selv ble en mamma :) Jada, det er klisjefylt så det holder, men er det noe som kan beskrive følelsen ved å bli mamma, så er det nettopp klisjéer... Sånn føler jeg det :)

Skrevet

Ting blir jo klisjéer av en grunn; fordi det stemmer godt og dermed blir mye brukt. Til det kommer et ord som dekker det som ordet "mammahjerte" dekker, så får det være greit :)

Skrevet

Jeg tror det må ligge i rundt stemmebåndene ettersom alle som påstår de har det gir meg brekkningsfornemmelser hver gang de snakker om det.

Skrevet

Det er den ekstra omsorgen du føler etter du har fått barn.

Det ligger inne hjertet ditt og begynner å fungere etter fødsel.

Hos noen kan det ta litt tid, mens andre fungerer den før fødsel. Det kan variere fra person til person. Men alt er like normalt.

Skrevet

Enig med HI. Det er et forferdelig fjollete, teit og tåpelig uttrykk.

Jeg synes det er vakkert og rømmer så mye i et litet ord.

Skrevet

Jeg tror det må ligge i rundt stemmebåndene ettersom alle som påstår de har det gir meg brekkningsfornemmelser hver gang de snakker om det.

Da trenger du en stor bøtte ;o))

Skrevet

Mammahjertet mitt ligger i følelsene mine, samvitgheten min og klumpen i magen! Den kjenner jeg med en gang....

Skrevet

Mammahjertet mitt ligger i følelsene mine, samvitgheten min og klumpen i magen! Den kjenner jeg med en gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...