Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Æsj, nå er jeg akkurat som så mange andre dustegravide her inne, som sitter her og skriver istedenfor å ringe føden, i frykt for å virke hysterisk. Faen, altså. Men nå i stad ble jeg plutselig litt våt i trusa, og når jeg gikk på do, så virket det som om det plutselig kom ut en skikkelig skvett fra skjeden. Jeg synes også jeg kunne gjenkjenne den lukta fra vannavgang med førstemann. Rett etterpå startet kynnerne opp som bare rakker'n, og de gir seg ikke uansett om jeg skifter stilling eller noe, og jeg er skikkelig uggen i magen. Kjennes ut som om det er en magesjau på gang. Jeg er bare i uke 27! Men istedenfor å ringe føden, sitter jeg altså her og venter på flere og sterkere bevis, for det ble jo helt tørt igjen nå etterpå. Jeg fødte prematurt sist gang da alt vannet plutselig gikk i uke 32, så jeg har på en måte direktekontakt med fødepoliklinikken denne gangen, med beskjed om å ringe omgående ved mistanke om noe. Men jeg mistenker også meg selv for å vÆre noe ekstra sensitiv og stresset angående en slik situasjon, for jeg er livredd for å måtte bli liggende på sykehus i mange uker, og jeg er redd for at jeg setter himmel og jord i bevegelse for litt urolig tarm. Nå skal jeg legge meg på sofaen og glo litt på formiddagsTV, og håpe på det beste. BlÆh, altså!!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Min erfaring er at fostervann pipler hele tiden, det blir ikke plutselig helt tørt igjen. Så jeg tenker at du antagelig hadde litt mye av den tynne utfloden som er vanlig i svangerskap. Men jeg kan jo umulig vite, eneste måten å få et sikkert svar på er ved en sjekk på sykehuset. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite når du fødte prematurt sist kanskje?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Tror du har den tynne utfloden. Har komt noen skvetter her også. Spurte ei på føda (måtte innom pga andre ting) Hun sa at barnet så tidlig er ikke festet, det tar ikke så stor plass. og om en da skal lekke fostervann, er det mest sannsynlig at det kommer mer en bare en skvett. fordi ingenting hindrer vannet å komme gjennom. Men ring nå ut og hør om det kommer mer, du ser det ikke gir farge i trusen. Er selv i uke 27.
Gjest peacock Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Har du fått beskjed om å ringe omgående ved mistanke om at noe er galt? Da er det vel bare å ringe??
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Hos meg så piplet det ikke hele tiden i starten. Det kom en skvett, deretter stilnet det av i flere timer, før det kom en skvett til. Var ikke før etterhvert at det begynte å "sildre". Jeg begynte å lekke i uke 35, og fødte samme dag. Ville garantert ringt føden hvis jeg var deg.
MrsMilla Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Ring heller føden og sjekk. Gi en god f. i hva andre tenker - viktigere at du vet hva som skjer og barnet har det bra :-)
Zana123 Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Ring! Min erfaring med føden er at de ikke blir sure pga stressede og nervøse damer. Eller menn, for min man fikk hetta når det nærmet seg tiden og ringte flere ganger, de var alltid like tålmodige med han i alle fall. Og når jeg tilslutt ringte selv fordi jeg kjente at ting skjedde, var de fortsatt hjelpsomme og hyggelige selv om mannen min hadde vært en plage;-)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Det er så utrolig vanskelig å vite forskjellen på utflod og fostervann! Jeg var oppe på føden å sjekka det en gang sist. Da var det utflod, men de sa jeg ikke måtte være redd for å ringe igjen hvis jeg var usikker. Jeg hadde ringt og surt om jeg hadde vært deg! Du skal ikke være redd for å rnge de! Kanskje de klarer å stoppe det opp, om det er fødsel på gang?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 Det er så utrolig vanskelig å vite forskjellen på utflod og fostervann! Jeg var oppe på føden å sjekka det en gang sist. Da var det utflod, men de sa jeg ikke måtte være redd for å ringe igjen hvis jeg var usikker. Jeg hadde ringt og surt om jeg hadde vært deg! Du skal ikke være redd for å rnge de! Kanskje de klarer å stoppe det opp, om det er fødsel på gang? Men skjønner du gruer deg til å ringe, det skulle mye til før jeg turte å ringe de, selv om de sa hele tiden at det er bare å ringe! Lykke til! Anonym 15:49
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #10 Skrevet 16. mars 2012 Ring føden! Ikke risiker barnet ditt sitt liv basert på råd fra ukjente folk på en internet side!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #11 Skrevet 16. mars 2012 Ring føden! Ikke risiker barnet ditt sitt liv basert på råd fra ukjente folk på en internet side! Jeg ville aldri ha risikert mitt barn sitt liv etter råd fra en nettside, nei. Stol på det. Jeg prøver å lytte til kroppen og hysteriet mitt, jeg. Måtte bare lufte uroen min her i stad. Det har forøvrig ikke kommet mer væske ut, men magen er ekstremt stram og ekkel. Jeg må dra å hente eldstemann i barnehagen nå, og skal vurdere ubehaget på veien om vi kanskje reiser rett til foreldrene mine, siden de bor nærmere sykehuset og kan passe henne om jeg velger å dra for å sjekke det. Takk for gode råd og støtte. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå