Gå til innhold

tips til hva jeg kan gjøre med et rom til overs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har allerede gjesterom så det blir det ikke. treningsrom har jeg tenkt på men redd det fort bare blir stående ubrukt. noen som har noen tips? :) er et kjellerrom på ca 15 kvm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lekerom, koserom med tv og gode saccosekker, oppbevaringsrom for klær som brukes bare deler av året, kontor... Hmmm, kommer ikke på noe mer. Du kan gi det til meg, jeg trenger et ekstra rom ;-)

Skrevet

Tja, du kan vel leie det ut til en Somalisk familie med 8 barn, 4 tanter og 2 bestemødre. Så tjener du en liten slant også!

Skrevet

På vårt ekstrarom står det en stor fryser langs ene veggen og bokhyller dekker to vegger.

I bokhyllene har vi sko og utstyr som ikke hører sesongen til og som noen har vokst ifra men kan gå i arv. Altså skøyter, skisko, fotballsko osv samt pensko, bunadsko, støvler osv som kan gå i arv. Om sommeren står vinterskoene til hele familien der og om vinteren står joggesko, sandaler o.l. der.

På siste veggen har vi skaper, der har vi sesongklær/yttertøy, og ting som venter på å gå i arv. Dresser, jakker, regntøy...

Vi har fire barn da, så det blir litt utstyr.

Midt på gulvet står litt ekstrautstyr som tas fem ved behov, noen ekstra spisestuestoler, en puff og en feltseng.

Skrevet

da hadde jeg glatt brukt dette rommet til oppbevaring av klær/utstyr som ikke brukes hele året!

Satt opp et klesoppbevaringssystem med hyller, knagger, skuffer, hengere osv osv på den ene siden, store, brede, hyller men plass til esker og bokser, og veggoppheng til annet utstyr som ikke er i bruk hele tiden.

Tenk å kunne ha et stort og oversiktelig rom til slike ting man ikke bruker hele året i stedet for å stue det på loftet, i flere kott og ute i garasjen.

Hadde jeg hatt kontroll på alt det overnevnte så hadde jeg gitt dette rommet til mannen. PS, tv og anlegg; hade bra!!!!!!

Skrevet

har en egen kosestue på loftet, så det trenger vi ikke, og har nok skapplass ellers i huset men kunne jo kanskje brukt det som garderobe og hatt det enda mer overskiktig..

hi

Skrevet

Bibliotek! :)

Kunnskap er bra, og da blir det lett tilgang på denne for barna.

Skrevet

Bibliotek

Musikkrom

Hobbyrom (systue, snekkerverksted eller liknende)

Få et ekstra barn

Fosterbarn

Lekerom for ungene

Legorom

Grovkjøkken

Biljardrom

Hunderom

Skrevet

spørs på hvor store barn du har. Jeg ser store fordeler med kjellerstue til tenåringer :)

Skrevet

Jeg ville brukt det som hobbyrom. Jeg ville da hatt alle mine strikketing, sy ting, sy maskin, broderi ting osv. Skap med glassdører til å ha det i og stor benkplass til å holde på :)

Skrevet

Hva har du behov for da? Vi har litt flere rom enn vi totalt trenger. Da har vi laget.

1. Gjesterom, kombinert som ekstra tv-rom (12 kvm)

2. Bibliotek, kombinert med to arbeidsplasser og peis (45 kvm)

3. Ekstra garderobe til utstyr, symaskin, vinterklær, sko, bade og frilufts tøy/utstyr (12 kvm)

4. Utleiehybel (30 kvm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...