Gå til innhold

Noen som ble satt fram på UL, og ikke tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og isåfall hvor mye?

Jeg ble satt fram med en uke.... har menstermin den 14 og ul-termin den 7. (stabil syklus, EL bekreftet ved temping og EL-tester)

Så nå er jeg redd jeg skal få en stor jente!

Noen andre som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt frem, men bare en dag

Skrevet

Jeg ble nesten satt fram 2 uker, fikk termin den 7. juli etter UL og mensenterminen var vel rundt 19-20.

Men jeg viste når jeg var blitt gravid, så det var ikke noe bombe :)

Jeg fikk ei stor pie, men det hadde mest med at hun hadde god plass :)

Skrevet

jeg ble satt frem med nesten tre uker i forhold til menstermin, jeg fikk en gutt som var såpass liten at han fikk ekstra oppfølging

Skrevet

om jeg ikke tenker feil. så blir vel heller jenta mindre, i forhold til mens termin?

altso: jeg fikk korrigert termin med 6 dager før menstermin.

Og det var noe jeg egentlig viste (sa det til andre)¨Fordi jeg kjente eggløsningen som kom 4-5 dager FøR den 14 dagen etter mens.

Er bare en fordel å få terminen frem med tanke på overtid.

Men Om du er begymret for at barnet blir stor, så kan du jo be om en vekstrkontroll. Det bruker å være i uke 32 og evt 37.

Det er noe jeg får uansett pga stoffskiftet mitt, og nå også fordi jeg fødte en stor baby sist, 4400, 51 med et hode på 39.5

Så det skal ikke skje igjen.

Skrevet

Jeg tenkte liksom at hun var "stor" siden de målte henne på UL som en uke eldre visst du skjønner?

Skrevet

Når fødte du i forhold til UL termin da?

Skrevet

Jeg er anonym 5.

var sikkert litt stor. men derfor de korrigerer slik utgangspunktet blir noen lunde likt.

Min gutt var også stor sa de., Fikk ul.lyd i uke 19+0.

Men du kan høre med jordmor om du kan få vekstkontroll om det er noe du bekymrer der for :)

Skrevet

Det som er spennende her er jo hvordan dere fødte ifht termin.

Det er jo større sjangs for at dere må settes i gang hvis det blir satt så mye frem...?

Skrevet

Takk 13.31!

Jeg er bare 28 uker på vei enda, men ligger litt etter på magemålet da, så det skulle vel ikke tilsi at jeg bærer på en kjempe baby?

Så jeg burde vel kansje ikke tenke så mye på det:)

Skrevet

Ja, det bekymrer jeg meg også for 13.35, for jeg har jo lyst til at det skal forløpe seg naturlig da!

HI

HI ovenfor her og:)

Skrevet

Takk 13.31!

Jeg er bare 28 uker på vei enda, men ligger litt etter på magemålet da, så det skulle vel ikke tilsi at jeg bærer på en kjempe baby?

Så jeg burde vel kansje ikke tenke så mye på det:)

Magemålet har veldig lite med størrelse på baby å gjøre. Noen har høy symfysemål og får små barn, andre har lavt symfysemål og får store babyer.

Skrevet

Geg er 1331.

Jeg er 27+3 nå. Spennende tid fremmover. Men jeg håper på Ks.

De to andre barna mine fikk jeg 10 dager på overtid.

Begge hadde da 2 dager ul-termin bak menstermin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...