Gå til innhold

Enormt fett-og sukkersug. Hvorfor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et så enormt sug etter søte og fete ting! Det er det eneste jeg har lyst på. Drømmer om store gass med Cola, pommes frites og potetgull, og kan stikke fingeren i meierismøret bare for å nyte smaken. Det er som om jeg er innstilt på en fett- og sukkerfrekvens. Jeg spiser jo selvsagt ordentlig mat også, prøver særlig å være flink med grønnsakene, men det blit altfor mye fett og sukker. Jeg legger ikke på meg av det, men det er jo ikke sunt!

Jeg er litt satt ut av dette voldsomme suget. Vet noen hva det kan komme av, og hvordan jeg kan temme det? Jeg er ikke gravid!

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Uff, jeg har det på samme måte..blitt litt bedre nå, men guuud, det suget er der. Er det ikke khrom tabletter som kan hjelpe med det suget da?

Det kan jo være at kroppen mangler noe, eller egentlig er sugen på noe annet. Ofte har man jo lyst på noe søtt fordi det er raske karbohydrater i det, egentlig vil kroppen ha noe skikkelig, ikke tomme karbohydrater, men så husker hjernen at sist man spiste f.eks sjokolade så ble det fart på sakene?

Skrevet

Sørg for å tilføre kroppen det den trenger så slipper du antagelig disse sugene. Kroppen suger ikke alltid etter den riktige tingen, men noe som ligner.

Kanskje kroppen din trenger omega?

De sier D-vitaminer også er veldig viktige i forhold til denne "fettbalansen" i kroppen. Vi er ikke akkurat bortskjemt med D-vitamin fra sola i dette landet, og veldig mange av oss får mangel på dette om vinteren.

Var jeg deg ville jeg tatt et godt kosttilskudd med alle vitaminer og mineraler, omega-kapsler og ekstra D-vitamin en stund for å se om det hjelper. Kanskje kroppen din desperat prøver fortelle deg om noe den mangler?

Gjest sug lut
Skrevet

Fordi det er godt. Fett er godt, søtt er godt.

Skrevet

Fordi det er godt. Fett er godt, søtt er godt.

Men det har alltid vært godt. Så hvorfor har jeg nå blitt helt hekta? Altså, når man går og smaker på smøret fordi man synes smaken av fett er så fantastisk, da har det vel gått litt langt?

Skrevet

Sørg for å tilføre kroppen det den trenger så slipper du antagelig disse sugene. Kroppen suger ikke alltid etter den riktige tingen, men noe som ligner.

Kanskje kroppen din trenger omega?

De sier D-vitaminer også er veldig viktige i forhold til denne "fettbalansen" i kroppen. Vi er ikke akkurat bortskjemt med D-vitamin fra sola i dette landet, og veldig mange av oss får mangel på dette om vinteren.

Var jeg deg ville jeg tatt et godt kosttilskudd med alle vitaminer og mineraler, omega-kapsler og ekstra D-vitamin en stund for å se om det hjelper. Kanskje kroppen din desperat prøver fortelle deg om noe den mangler?

Omega var lurt, det har jeg ikke tatt på en stund. Skal prøve det!

HI

Gjest sug lut
Skrevet

Jo, kan være enig med deg der, så en mer vitenskapelig forklaring kan nok finnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...