Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Jeg lurer på hva du velger. Jeg har et godt regnsett som er foret med fleece. Hun har også en vårdress men den har ikke vanntette partier, så den er ikke noe særlig å bruke (arvegods). Men jeg har ikke råd til å kjøpe ny dress til vårbruk i år. Her går pengene med til joggesko til sommeren desverre. Er det virkelig nødvendig med egen vårdress?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Tenker at regntøy ikke puster i det hele tatt så det kan bli veldig klamt. Her har vi kjøpt skalldress, som er vann og vindtett OG puster... Også et par gummibukser til de ekstra grisete dagene...
Kliko Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Hmm, jeg ser for meg at det kan bli veldig klamt på varme vårdager med regntøy. Og hva med når det ikke er vått? Tror regntøyet kan bli fryktelig fort slitt om det skal bruker hver dag, uansett vær. Da tror jeg heller at jeg ville satsa på å bruke den brukte parkdressen når det er tørt også regntøyet når det er vått. Du kan jo også stikke innom fretex å se om de har noen dresser der. Jeg fant en ubrukt reimadress der (helt ubrukt, med prislappen på) som jeg fik til 200 kr, så ikke bare dritt der hehe =)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Tusen takk for svar. Vårdressen som ikke er vanntett er faktisk reima og sitter veldig bra på henne. Jeg tenkte mer å bruke regntøyet på de våteste dagene og vårdressen på mer tørre dager. Skal titte litt på fretex jeg
TøffiTrynet☠ Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Hva med å impregnere Reimadressen? Finnes både spray og impregnering som vaskes inn. Hør på en sportsforretning.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Hva med å kjøpe brukt på finn.no? Evt. selg noen klær som ikke passer lengre som kan finansiere den brukte dressen?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Regntøy puster ikke og resutatat er at barnet blir klamm og våt på INNSIDEN selv om regnvannet ikke trenger inn. Regntøy greier ikke å kvitte seg med fuktigheten kroppen selv produserer! Min mening er at regntøy først og fremst bør brukes når det faktisk regner!! Gummibukse kan brukes dersom det er vann og vanndammer ute. Ellers bør grentøy i det store og hele unngås:) Bruk heller litt penger på en grei overtrekksbukse som barnet kan bruke sammen med jakke. trenger ikke være voldsomt dyrt. Sportsbutikker har bukser til en helt grei pris. På kjedebutikkene får du også greie overtreksbukser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå