Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 At jeg ikke ville hatt det navnet på mine barn når vi var i engelsktalende land.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 At jeg ikke ville hatt det navnet på mine barn når vi var i engelsktalende land. For det går ikke an å uttale det på engelsk om man er der? Som i Simon som er mer vanlig der?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Nei, fordi navnet på engelsk blir uttalt "semen" som jo betyr noe helt annet. Kjenner to stykker som heter Simen, og begge synes det er pinlig og stress å hete dette når de presenterer seg på engelsk. Ene kaller seg konsekvent Simon på engelsk.
L-8 Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Uttaler du Simon på engelsk blir det Saimon. Uttaler du Simen på engelsk blir det jo nødvendigvis Saimen. Men dette er jo faktisk et norsk barn uansett, og jeg synes Simen er et kjempefint navn, kjenner bare fine gutter/menn med det navnet.
Love my kidz Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Dette "problemet" med engelsk uttale burde virkelig ikke stoppe deg fra å bruke et veldig fint navn som Simen. Nydelig navn!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Tenker sæd. Dessuten er Simon mye finere.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Min sønn Simen har engelske venner, og har enda aldri opplevd å bli kalt Semen. Det blir uttalt Seimen, som anonym over her sier. Og jeg syns selvsagt det er et nydelig navn!
Appelsindyret Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 Min familie er britisk og min sønn heter Simen, vi uttaler det bare på engelsk (Saimen) og det har egentlig aldri vært noe tema! Synes det er barnslig av dere som henger seg opp i en sånn bagatell å lage det til noe større enn det det egentlig er! Jeg synes Simen er det fineste gutte-navnet jeg kommer på! Jeg tenkte på det seinest i dag i det jeg sa "God natt nå må du sove godt Simen" at det er bare det nydeligste navnet som finnes og at det passer helt perfekt til min skjønne, herlige, pene, tøffe, søte og morsomme liten gutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå