Gå til innhold

Beroligende for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på to år som nekter og sove. Det er et helvete fra kl. 7 på kvelden til klokken 7 på morgenen med masse rare unnskyldninger for å utsette sovingen, hyling og skriking og trassing. Hun sover ikke på dagtid i barnehagen eller hjemme, så hun kan umulig være uthvilt når kvelden kommer.

Blir jo sur og gretten selv av all denne søvnmangelen, og nå kjenner jeg at jeg virkelig ikke fungerer som mamma lenger og at tålmodigheten har tatt helt slutt.

Mener å ha lest noe om at foreks. olje/badesåpe med lavendelduft(?) skal virke beroligende og gjøre det lettere for barn og sovne. Men så mener jeg også at jeg leste en gang at for mye av dette kan være hormonforstyrrende for jenter. Er det noen som vet noe om dette? Andre tips om ting som kan virke beroligende for barn, som kan bli et fint rituale før leggetid? Er helt desperat etter noe som funker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke litt i badevannet er skadelig. Natusan har jo en lavendelsåpe og olje som selges på matbutikk. Hva med å prøve denne?

Skru av tv, radio og pc 1time før senga. Les en koslig nattabok, forbred henne på at det er natt snart. Gi hun mat, la det være rolig å stille, så et varmt og godt bad, uten for mye leking og plasking. Kanskje det hjelper? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...