Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har fått influensa og føler meg helt tråkket på. Når jeg tar Paracet blir jeg mye piggere, men jeg føler det da er lett at jeg overanstrenger meg. Igår kveld tok jeg feks en Paracet for å holde ut kvelden med barna. Da ble jeg sittende oppe ganske lenge (eller, til 23 da). Til morgenen idag var jeg da mye dårligere enn igår. Er det fordi jegt gjør mer enn jeg burde når jeg tar Paracet? Eller har det ingen sammenheng? Som dere kanskje skjønner så tar jeg ekstremt sjelden slike ting. Om jeg har vondt i hodet en vanlig dag så kan jeg gå med det i timesvis (å drikke vann) før jeg kommer på at man faktisk kan ta en Paracet. Hvordan gjør dere når dere er syke? Jeg føler jo at det er best å ikke ta, men får litt dårlig samvittighet ovenfor samboeren som da må gjøre alt her hjemme, bare fordi jeg ikke vil ta Paracet. Han har ikke nevnt noe om det altså, for vi er i grunn like på det punktet at vi bruker det sjelden.
julibebis12 Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Tror ikke det gjør noe om du gjør litt når du har tatt paracet, men best virkning får du hvis du slapper av når du har tatt det:) Du trenger ikke få dårlig samvittighet for at du tar paracet, det er helt trygt å ta så lenge du ikke tar mer enn det står i bruksanvisningen og ikke over tid:) At du er dårligere i dag har nok ingenting med paracet å gjøre, men at influensaen slår til. Prøv å ta det med ro. da blir du fortere frisk er mitt råd:)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Om jeg er syk bruker jeg paracet og ibux. En av hver. Tar som regel med 4-5 timers mellomrom.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Tror ikke det er paraceten som gjør at du lett overanstrenger deg, heller det at paraceten demper sykdommen, og du føler deg frisk, og derfor gjør mer. Jeg tar ytterst lite paracet når jeg er syk, men hender jeg tar 1-2 i døgnet om jeg har veldig vondt i hodet, eller må fungere lenge nok til å levere i barnehagen. Har akk hatt influensa selv og, og tok ikke mer en 3stk tilsammen under hele perioden. Men jeg er flink til å være syk og da, og ikke overanstrenge meg.
Kari K. med to søte små Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Jeg hadde nettopp influensa, og jeg tok ikke paracet. Holder meg unna slikt. Har mer tro på hvile og å holde seg i ro. Mannen får ta alt av husarbeid, da det er veldig sjelden jeg ligger med influensa. Kan ikke huske på sist gang. Forventer heller ikke at han skal ta paracet når han er syk. Med mindre han har veldig vondt så klart.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Hehe. jeg mente selvsagt at når jeg tar paracet føler jeg meg mye bedre og dermed gjør mye mer enn jeg gjør uten paracet. =paracet gjør at jeg overanstrenger meg i forhold til hva som egentlig føles riktigge når jeg vet at jeg egentlig er ganske så syk
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Tar 2-4 paracet/ibux, men da helst når jeg er syk om kvelden så jeg får sove uten feber. På dagen når jeg er syk sover jeg det av meg, men jeg har ikke barn og kan gjøre det. Må jeg derimot på jobb selv om jeg har feber og dritt, pøser jeg på hver gang jeg kjenner det kommer. Har forøvrig ingen vane med å ta tabletter ellers.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Nå står jeg på paracet 1gr og ibux 600mg * 4 hver dag, så jeg må hvertfall ta minst det når jeg er skikkelig dårlig. Du bør ikke anstrenge deg selvom du føler deg bedre, hvile er tingen:)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 Hvorfor er dere så redde for å ta paracet? Er det bare av prinsipp? Med anbefalt dose er det svært sjeldent bivirkninger av paracet.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 16. mars 2012 #10 Skrevet 16. mars 2012 Jeg tar så mye jeg trenger for å føle meg bedre. Det er innefor anbefalt dosering, og det er på ingen måte skadelig. Ta dine paracet med god samvittighet du
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. mars 2012 #11 Skrevet 16. mars 2012 Jeg tar 1 paracet 500 og 1 ibux 400 mg(?) 4-5 ganger i døgnet når jeg er syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå