Gå til innhold

Egenandeler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uka har jeg vært syk. Var først hos fastlege, deretter på legevakta som sendte meg til et annet sykhus der det var en spessialist. Fikk tilbud om å bli lakt inn men valgte heller å komme inn til behandling hver dag. Det har ført til at jeg nå får en egenandel hver dag + og en ekstra den dagen jeg var både på legevakta og til behandling. Det vil si at jeg til nå har brukt 1867,- kr på egenandeler for det samme på en uke (+ drøyt 400,- for reseptbelakt medisin). Er det vanlig? Ville jeg måttet betalt like mye om jeg hadde blitt innlagt?

Det er helt greit å måtte betale en egenandel, men det overasker meg at man betaler ekstra fordi det første sykhuset ikke har spessialist inne for eksempel. Det er vel bare slik systemet er.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er nok sånn det er, ja. Du kan jo trøste deg med at du nå har opparbeidet deg frikort og har gratis lege ut året:)

Skrevet

Hvordan fungerer frikort?

Skrevet

Du slipper å betale egenandeler på blåresept og hos lege resten av året.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du får det nok tilsendt i posten om ei ukes tid. Det du betaler i mellomtiden får du igjen rett inn på konto. Du slipper nå å betale for lege og sykehus, og blåresept på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...