Gå til innhold

Hjelp! Jeg flasser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 3-4 mnd har jeg flasset litt, og de siste par ukene har det vært litt mer. Jeg har prøvd et par-tre sjampoer mot flass (Head and shoulders, blant annet), men ingenting har funket.

Jeg må til frisør snart, og gruer meg litt, kjenner jeg. Sist jeg flasset og var hos frisør rynket dama på nesen og spurte hvorfor jeg ikke hadde gjort noe med flassingen. "Nei, jeg må vaske håret ditt, klarer ikke å klippe når jeg ser alt flasset!" fikk jeg beskjed om.

Fikk ikke noen tips til sjampo osv da, selv om jeg spurte.

Dusjer 3-4 ganger i uka, nå bruker jeg Frank Provost. Er alltid nøye med å skylle ut sjampoen, men gnikker ikke hodebunnen heller, akkurat.

Noen som har noen vidunderkurer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frisør som rynker på nesen av det?! Dårlig frisør!!

Ikke bry deg om det. Flass kan komme av en mill ting, og oftest pga overrenslighet.

Head and sh. er ikke bra for hodebunnen, den tar det bort der og da -men problemet blir 100x verre etterpå.

Du burde be om råd ifra frisør (jeg er det, men ikke lett når man ikke ser håret/huden din ;) ) Men KMS har en fin serie, bruker den selv. Spm er jo også om det klør og er "tørr" flass, eller om håret blir fort fett og flasset "kaker" seg...

Om det er tørt og klør, så er nok hodebunnen din sensitiv -KMS har en sjampo med Sink i seg for slik hodebunn -og den er gull! (spør hos frisørsalong), de koster ca 150-180kr eller noe, men kan være verdt forsøket.

:)

Skrevet

Takk for svar! Det er dessverre den eneste frisøren her i bygda, hadde valgt en annen om jeg kunne :(

Håret mitt er så lite fett som det er mulig å bli.

Det klør ikke, det bare flasser. Jeg tør nesten ikke børste håret, for da er det plutselig fullt av hvite prikker i hele håret og på genseren/toppen.

Skal sjekke den KMS'en :D

Skrevet

jeg ville også sluttet å bruke billigprodukter en periode og investert i en dyrere shampo. Kanskje prøve litt forskjellige om det første ikke fungerer. Er sikkert verdt litt penger for deg å prøve å bli kvitt problemet?

Og for en flåsete og håpløs frisør! Utrolig dårlig gjort...

Skrevet

Du vet at det er flass og ikke bare tørr hodebunn?

Om du har tørr hodebunn, psoriasis, eksem eller andre grunner til at det "drysser" vil nemlig sjampo mot flass bare gjøre problemet verre...

Men dropp matbutikksjampo ihvertfall, det tåler ikke min hodebunn heller. Kjøp skikkelige produkter hos frisøren, eller spør på apoteket.

Den frisøren skulle aldri vært frisør!

Like teit som at en fotpleier synes det er ekkelt med føtter...

Skrevet

Har samme problemet her, men det gjelder mannen. Han flasser som en galning (og jeg blir gal av å børste over sofaen hver dag), han har tørt flass og klør i hodebunnen så det flyger alle veier. Her ha vi dessverre testet alt av produkter (frisør og butikk og kjerringråd), men ingenting hjelper. Så nå har jeg sendt han til legen for å finne ut av det, for jeg blir jo mer gal enn han igjen på dette >.<

Skrevet

Hvis flassshampo ikke funker er det antagelig ikke flass men tørr hodebunn.

Jeg var tidligere plaget med dette selv spesielt på vinteren.

Jeg byttet til en shampo for følsom hodebunn og kjøpte i tillegg en flaske på apoteket med "gjenfuktende hodebunnsgele" fra Cosmica Medical. Den er aldeles suveren, smøres bare på i hodebunnen så er all tørr hud borte på null komma niks.

Skrevet

kan man ha tørr hodebunn selv om man er plaget med fett hår?

Skrevet

kan man ha tørr hodebunn selv om man er plaget med fett hår?

Ja absolutt!

Skrevet

Bruk kerastase sine hodebunnsprodukter. De er gull! Bruk Bain exfoliant hydratant, som virker mot flass og tørr hodebunn som man ofte får i vinterhalvåret. Vask håret med den to ganger i 6 uker, deretter bruker du den første runde, og deretter med Bain dermo-calm til 2.shamponering. Bruker disse selv og man merker stor bedring etter bare et par uker. Har ikke frisøren din disse produktene så får man tak i på nettet. Mulig feelinique.com eller blivakker.no har de.

Dårlig service og oppførsel av frisøren din!

Håper det blir bedre :)

Hilsen frisør

Skrevet

Takk for svar! Det er dessverre den eneste frisøren her i bygda, hadde valgt en annen om jeg kunne sad.png

Håret mitt er så lite fett som det er mulig å bli.

Det klør ikke, det bare flasser. Jeg tør nesten ikke børste håret, for da er det plutselig fullt av hvite prikker i hele håret og på genseren/toppen.

Skal sjekke den KMS'en biggrin.png

Børst håret godt, uten å irritere hodebunnen du.. For om flasset blir liggende i hodebunnen, så blir det bare mer irritert ;)

Her har du sjampoen btw.. http://www.google.no...=1t:429,r:8,s:0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...