Gå til innhold

Nå har jeg gjort noe dumt vettu..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes skinnet jeg har kjøpt til lille i magen, luktet på "fabrikk" så kjørte det på ullprogram i vaskemaskina med litt milo.. Det er langhåret ullskinn btw.

å nå når det har begynt å tørke så ser jeg at all Ulla har krøllet seg i klumper, så da tenkte jeg; åh, nå er jeg smart hvis jeg tar børsten å børster det, men neida, nå ser den jo ut som en stor ulldott... og langt ifra like godt å mykt som det det var... Er så oppgitt men alikevel typisk meg da..

Er det noe jeg kan gjøre for å få det fint igjen eller er det håpløst?

Takker for alle gode svar på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert like greit siden man ikke skal bruke langhåret ull til babyer.

Det er korthåret lamme ull som skal brukes.

Skrevet

Oisann... Er litt usikker på om dette kan reverseres :)

Men, på barneutstyrsbutikker kan man kjøpe "sjampo" som er tilegnet saueskinn, både kort- og langhåret.

Og vask det i dusj/badekar! Ikke i vaskemaskinen...

Skrevet

Det er jo ikke noe som heter at man ikke skal bruke langhåret på barn, ull er nå ull...

Takk da skal jeg se om jeg får tak i sånn sjampo, så krysser ejg fingrene for at det funker. hvis ikke så blir det nok brukt i vognen alikevel :D

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det 21.19 sikter til, er en studie eller noe som sa at om babyen sover på langhåret ull, og snur seg med nesa/munnen ned mot ulla, kan det visstnok danne seg luftlommer der frisk luft ikke slipper til. Så blir det høyere og høyere co2-konsentrasjon, og babyen kan dø...selv synes jeg det høres litt søkt ut, men valgte likevel selv å safe med et korthåret :-P men til koseteppe er det nok utmerket med langhåret!

Gjest Husfrua
Skrevet

Bruk en karde. Sånn du bruker til hund eller katt:-) funker på mitt langhårete i allefall:-)

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan du ikke bare klippe ned ulla? Så slår du to fluer i et smekk, får pelsen ned til den anbefalte lengden samt får vekk flokene.

Skrevet

Det er jo ikke noe som heter at man ikke skal bruke langhåret på barn, ull er nå ull...

Jo. HI, det er faktisk det :-) Det er korthåret som skal brukes til babyer, ubleket sådant, fritt for kjemiske tilsetningsmidler. Om det er Ikea-skinn du har, så har faktisk Ikea selv gått ut og sagt at det er et pynteskinn og skal ikke brukes til babyer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...