Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 hvor det er to voksne i huset.. Er det du eller mannen? Eller begge to? Hvorfor har det evt blitt slik?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Vi styrer sammen, er veldig enige om hvordan penger skal brukes og bruker begge det vi har behov for. Men det er for det meste meg som er inne i nettbanken og følger opp. Samt at jeg fører regnskap på en del utgifter for en periode for å få en oversikt over hva vi faktisk bruker pengene våre på. Det har egentlig bare blitt sånn nå fordi han jobber mye og jeg har vært sykemeldt og hatt bedre tid i det siste.
Vossafår Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Felles økonomi, enes om bruken, men jeg tar meg av nettbank og oversikten over det hele. Det har blitt sånn etter jeg var hjemme med bebis og hadde best tid
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Begge to. Har felles økonomi. Jeg er siviløkonom og han er innkjøpssjef, så begge er interessert i tall og penger.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Tja. Begge to på et vis. Vi har delvis delt økonomi da mannen min driver gård. Jeg tar meg av alt felles, han tar seg av alt med gården. Vi har et likt syn på bruk av penger og felleskontoen jeg styrer fellesøkonomien som han overfører penger til hver måned. Mat ol handler vi litt etter hvem det passer at handler. Ikke noe krone for krone-regnskap hos oss.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Vi bestemmer sammen, og er stort sett enige. Jeg tar meg av regningene fordi jeg er flinkest til å huske på det. Han handler som regel fordi det er han som har sertifikat og er mest ute og farter. (Litt avstand til butikk her.)
Edelweis Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Her er det jeg. vi har felles økonomi men det er jeg som er inne på nettbank og betaler regninger og ser an hvor mye vi har til overs og det er jeg som har oversikt over hvor mye som kommer inn og hvor mye som går ut! =)
Trønderbærta Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Jeg som har mest med det å gjøre, ettersom han jobber på sjøen og er mye borte. Men vi bruker penger på det vi føler for, og vi har tilgang på hverandres konto og kan "flytte" penger fram og tilbake ettersom det passer oss.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Han styrer det meste. Jeg har oversikt jeg også, men han ordner med det. Vi har fellesøkonomi, og det hadde bare blitt styr dersom begge skulle kokkelere med dette, og siden han har større behov for kontroll der enn meg, så tar han det. Men, jeg har selvsagt oversikt jeg også. Jeg vet hva som er til faste trekk, når overføringer finner sted, er med på å sette opp budsjettene og har dermed god oversikt over inntekter og utgifter osv. Så det at hans tyrer økonomien betyr ikke at jeg er uvitende og hjelpeløs
MrsMilla Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 Vi styrer hver vår inntekt på daglig basis, men jeg styrer stort sett fellespostene og større ting (huslån etc) - altså alt som vi deler økonomisk. Vi har temmelig grundig økonomisk styring der begge må bidra like mye. Vi eier også like mye og er gifte. Tror det er sånn fordi jeg er veldig god på dette (økonom og planlegger) og han noe mindre god på dette/vanlig god på dette (utøvende musiker).
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #12 Skrevet 15. mars 2012 vi setter inn en fast sum vær på regningskontoen, jeg får barnetrygdene og tar meg av klær til barna. også kjøper vi mat litt som det passer oss vær. egentlig burde vi ha felles konto for matkjøp, men han kjøper helt lattlig dyre produkter, så en bærepose for han koster tre ganger så mye som en bærepose for meg. så jeg gidder ikke... hehe.. jeg som setter reglene her. men vi har ikke helt felles økonomi, det som er igjen på konto er til eget bruk. jeg betaler min bil, han sin. for han vil ha dyr bil og tjener mer en meg.
Fire småtroll Skrevet 15. mars 2012 #13 Skrevet 15. mars 2012 Vi er veldig enige, har felles økonomi og budsjetter vi har satt opp sammen. Men det er jeg som styrer nettbanken, betaler regninger, skriver selvangivelser osv. Har nok blitt sånn fordi jeg har best tid, jeg jobber bare 70% mens mannen jobber godt over full tid.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #14 Skrevet 15. mars 2012 Meg, noe annet ville vært galskap. Jeg har tilgang til alle kontoer og betaler regninger. Mannen får "lommepenger". Han har virkelig ingen kontroll. Det fungerer fint for oss. Er mannen "blakk" får han mer penger. Vi tjener omtrent det samme.
Gjest Miryks Skrevet 15. mars 2012 #15 Skrevet 15. mars 2012 Begge to styrer. Felles økonomi, som vi har hatt stort sett siden vi flyttet sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå