Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Skal begynne med mme og lurer litt på en ting. Det står at man må koke vannet og avkjøle det til ca 40 grader. Men må man koke nytt vann hver gang? Eller går det å kole mye vann sette i kjøleskapet og så varme det man trenger i vannbad? Eller hva gjør du?? Og når man skal ut og må hamed melk så står det jo at det ikke skal blandes på forhånd- hvordan gjør du da? Tar med pulver og vann hver for seg?? Takk:)
anonym91 Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 kan koke vann en/ett par ganger til dagen og ha i kjøleskapet. når det gjelder . ut på tur skal det vere pulver og vann hver for seg.. selger noen kjekke bokser som er tilpassa til 3 porsjoner med pulver og vann da i flaska
Tordensky Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Mamma kokte vann på morgenen og blandet alle flaskene småen skulle ha iløpet av dagen og satte dem i kjøleskapet. Da kunne hun varme flaskene i mikrobølgeovnen når det var matetid
pip pip Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Jeg kokte vann om morgningen i vannkoker. Hendte jeg fordelte det i tåteflaskene. Når snuppa var sulten varmet jeg opp flasken til rundt 40 grader litt under. I det du rister flasken, blir den drikkanes. Bare føl deg fram litt. Hadde den boksen fra avent som har 3 rom til f eks mme pulver. Kjempe kjekk. Når vi dro ut på tur, hadde jeg en flaske av kaldt tidligere kokt vann, 1 termos med kokt varmt vann, boks med mme pulver og flaske. så blandet jeg kokende og kaldt vann til riktig drikke temp og blandet i puveret. Dette gjorde vi på natta også, gadd ikke å gå opp på kjøkkenet Det tar litt å komme inn i alt sammen, men snart er du en mester. Husker jeg syntes det var litt frustrerende i starten. En annen ting som er veldig grei å ha og, er en faskesterilisator. Jeg kjøpte en fra avent til å putte i mikroen. Helt fantastisk deilig. Mye enklere ennå måtte koke alt sammen Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Man skal ikke blande pulver og vann mange timer før det skal brukes. Det skal være helt ferskt
Rosepus™ Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Har 6 steriliserte flasker, koker vann i kjel og måler opp det han spiser på hver flaske, setter det i kjøleskapet. Varmer i micro i 30 sek og har i pulver:) Flaskene kan stå i inntil 24 timer. Har lest at det ikke lenger er anbefalt å koke vann i vannkoker om den har åpne varmeelementer, sånne man kan se nedi vannkokeren, hadde med avleiringer å gjøre. Vannet blir heller ikke kokt lenge nok.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Har 6 steriliserte flasker, koker vann i kjel og måler opp det han spiser på hver flaske, setter det i kjøleskapet. Varmer i micro i 30 sek og har i pulver:) Flaskene kan stå i inntil 24 timer. Har lest at det ikke lenger er anbefalt å koke vann i vannkoker om den har åpne varmeelementer, sånne man kan se nedi vannkokeren, hadde med avleiringer å gjøre. Vannet blir heller ikke kokt lenge nok. For drt første: det skal ikke blandes på forhånd. Det skal være ferskt. For det andre: aldri i microen!!!
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Hvorfor ikke i mikroen? Det er morsmelk som ikke skal i mikroen. Rister du flaska godt etterpå, så temperaturen jevnes ut, kan du da mikre Nan.
Gjest Heartbroken Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Har 6 steriliserte flasker, koker vann i kjel og måler opp det han spiser på hver flaske, setter det i kjøleskapet. Varmer i micro i 30 sek og har i pulver:) Flaskene kan stå i inntil 24 timer. Har lest at det ikke lenger er anbefalt å koke vann i vannkoker om den har åpne varmeelementer, sånne man kan se nedi vannkokeren, hadde med avleiringer å gjøre. Vannet blir heller ikke kokt lenge nok. For drt første: det skal ikke blandes på forhånd. Det skal være ferskt. For det andre: aldri i microen!!! For det første: hun skriver da faktisk at hun blander etterhvert ?!? For det andre: mme kan godt varmes i mikroen. Så du tar feeeeeil Endret 16. mars 2012 av Heartbroken
Rosepus™ Skrevet 16. mars 2012 #10 Skrevet 16. mars 2012 Har 6 steriliserte flasker, koker vann i kjel og måler opp det han spiser på hver flaske, setter det i kjøleskapet. Varmer i micro i 30 sek og har i pulver:) Flaskene kan stå i inntil 24 timer. Har lest at det ikke lenger er anbefalt å koke vann i vannkoker om den har åpne varmeelementer, sånne man kan se nedi vannkokeren, hadde med avleiringer å gjøre. Vannet blir heller ikke kokt lenge nok. For drt første: det skal ikke blandes på forhånd. Det skal være ferskt. For det andre: aldri i microen!!! For det første: LæR DEG å LESE!!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #11 Skrevet 16. mars 2012 Kokt vann kan stå i kjøleskap i 24 timer. Du kan fint bruke vannkoker, men er den skitten, rusten eller kalket, så koster det ikke så mange kalorier eller ventetid å bruke en gryte. Du kan fint varme vannet i micro, bare rist før servering. Noe man må uansett pga pulveret. Jeg pleide å ha kokt oppmålt vann på flasker i kjøleskap nok for et døgn, så varmet jeg det i micro, hadde i pulver, og ristet. Klart for servering. MME skal serveres fersk! Ha med flasker med kokt vann, så har du en ren beholder med pulver. Avent og tupperware har noen praktiske doseringsbokser, men mange bruker andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå