Gå til innhold

ble kjefta huden full for at jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

beklaget meg litt over kvalme som enda ikke er gått over, og bekkeløsning (med gangvansker) som legen skrev på henvisning til fysion...

jeg er kommet va halveis i svangerskapet, har vært kvalm siden uke 7 :(

bekkenløsningen kom snikende rundt uke 11 å er bare blitt værre og værre.

dette snakket jeg om når vi satt samlet noen stk som er gravide.. vi samlest på helsestasjonen 1 gang i uka vi som vil..

denne gangen var det ei ny jente dær, kunne sikkert vært 18-20 år ca. hun tillot seg å gi meg den skjenne preiken for å klage når faktisk babyen var frisk og andre faktisk sleit med å bli gravid!

for hun hadde nemmelig misten en gang og brukte hele 5 mnd på å greie å bli gravid igjen :o å hun var bare 6 uke på vei nå å var redd for å miste..

da klarte jeg ikke å holde meg, så jeg forklarte henne hva jeg hadde vært igjennom tidligere, med 5 stk SA før jeg endelig fikk mitt første barn etter 4 år med prøving.. nå venter jeg nr 2 å sitter på ett møte for gravide dær hensikten er å dele erfaringer og bekymringer..

så ærligtalt, om ikke du tåler at folk snakker til deng om svangerskaps plagene sine så får du la være å komme neste gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh....vel, du er nå ikke så mye bedre enn henne, nesten tvert imot, når du bruker samme argumentene tilbake og dermed deltar aktivt i "jeg har det mye verre enn deg"-konkurransen.

Skjerp dere!

Skrevet

hallo.. det jeg prøvde å forklare henne var at hun ikke vet noen ting om min bakrgund, å dærfor syns jeg det å uttale seg på det viset kunne hun ha spart seg!

å når hun faktisk duker opp på svanserskaps gruppe 6 unker på vei så kan hun ikke forvente at vi andre ikke skal ta opp temaer som hun kan føle seg fornermet over!!

Skrevet

Du prøvde nok heller å sette henne på plass fordi hun er yngre og fordi du mener at du har det langt verre.

Det er IKKE en konkurranse!

Skrevet

ja jeg tåler ikke at folk er yngre enn meg.. føler meg så gammel når sånne unghopper dukker opp overalt.. :P haha, det var dagens.....

jeg går ikke å klager over hva jeg her vært igjennom.. å jeg føler ikke at jeg har det mye værre enn alle andre. så nei det er nok ikke sånn som dere tror nei....

Skrevet

Jeg syns du har din fulle rett til å si hvordan du har det. Det er jo alltid noen som har det værre eller bedre. Man kan ikke ta hensyn til alle hele tiden.

Hun du forteller om vet nok ikke hva som venter når hun kommer lengre ut i svangerskapet. Hun høres ut som har lite forståelse for andre mennesker.

Tror bare du må akseptere at hun er ikke så opplyst som deg, og har lite erfaring med å gå gravid. Det er godt mulig at hun en eller annen gang vil få kjenne på det samme. Bekkenløsning skal man ikke kimse av.

Jeg har hatt det i alle 3 svangerskap. Sist sv.skap kunne jeg nesten ikke gå, og 1/2 år etter fødselen sliter jeg fremdeles med bekkenet og går til beh en gang i uka.

Pass på helsen din, så godt du kan. Ikke bry deg om henne. Den kjeftingen der var uberettiget.

Skrevet

Hun har helt riktig. Jeg har aldri hatt så mye problemer i ett svangerskap som jeg har denne ganger. Ikke en dans på roser for å si det slik, men jeg skulle gjerne ha hatt disse plagene X10 i første svangerskap og så lenge min førstefødte hadde blitt født frisk... Jeg kan godt lide i 9 mnd så lenge mitt barn blir født frisk.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg.. Hun prøvde sikkert å skulle passe inn uten å få det helt til.. Men man vet ingenting om bakgrunnen til folk man ikke kjenner, verken du eller hun.. Men nå handlet jo dette om deg og dine plager, og uansett, hva vet man om babyen i magen er frisk forresten? Tåpelig argument..

Skrevet

kjære mi tid, man kan ikke legge lokk på følelsene sine å ikke snakke om ting som er relatert til graviditeten på svangerskaps treff pga enkelte har muligens har mistet tidligere..

trodde ikke det var normalt å gå på svangerskaps treff så tidlig som 6 uker ut i svangerskapet..

men folk er vel forskjellig :) hehe

Skrevet

HI, er det mulig å ha gått gjennom X antall års skolegang uten å få med seg at det heter "der" og "derfor", ikke "hær" og "dærfor"? Ikke engang min førsteklassing ville drømme om å skrive det!

Og med det samme: det heter heller ikke "værre" og "værst", men "verre" og "verst". Puh!

Skrevet

Eh... det må da være lov å snakke om ting som plager en selv om det finnes langt verre alternativer? Du går kanskje ikke til noen i sultrammede land og klager over utvalget på Rema 1000, men man må jo kunne nevne det for naboen uten å bli halshugd. (Med mindre du vet at naboen ikke har råd til mat f.eks.)

Nå var det jo sannsynligvis ikke noen på dette treffet som ikke kunne få barn, så det er vel unødvendig å ta hensyn til folk som ikke er der??

Skrevet

HI, er det mulig å ha gått gjennom X antall års skolegang uten å få med seg at det heter "der" og "derfor", ikke "hær" og "dærfor"? Ikke engang min førsteklassing ville drømme om å skrive det!

Og med det samme: det heter heller ikke "værre" og "værst", men "verre" og "verst". Puh!

Siden du kan korrigere, så skjønner du jo hva det står der, så hva er greia med å bry seg så fryktelig om det da? Du skjønner jo at hun har blanda inn dialekta si.. Ser mye dårligere norsk enn dette her inne, så let it be! .. :)

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Er det mulig å ha gått gjennom x antall skoleår uten å ha fått med seg at vi i Norge har full rett til å skrive dialekt. Hva gjør dere rettskrivningstroll her inne uansett. Dere kommer jo aldri med noe som anngår tema.

Til Hi så er det altid noen som føler at gravid klaging er bortkastet. Jeg hadde en Ma og var så oppsatt etter dette på t hvis jeg ble kvalm når jeg ble gravid igjen skulle jeg bare være glad siden det tydet på at ting var normalt. Gjett hvem som ikke kjente det samme når hun lå skmeldt på sofaen. For folk som ikke får de store svangerskaps plagene er det nok dessvere lett å si jeg er også kvalm, men mest gla for at jeg er gravid uten å se at det er forskjell på å være småkvalm på moran og nesten aldri spy mot det å spy helle svangerskapet gjennom.

Når det gjelder bekkenløsning prøvde den seg aldri her, men når jeg ser de på barselgruppa mi som enda plagges 6 månder etter fødsel syns jeg egentlig det var greit med kvalme.

Er lov å klage på gravidplaggene selv om man har jobbet litt med å bli gravid. Det skjønner vi alle. God bedring

Skrevet

Jeg forstår hva du mener.

Hun som angrep deg har enda ikke kommet dit i svangerskapet at hun har plager. Hun syntes at du burde være mer takknemlig over graviditeten og at du klagde over bagateller, og forsøkte å illustrere dette ved å vise til eksempler som skulle få deg til å føle deg "takknemlig".

Du fikk fortalt henne at du faktisk vet hvordan det er å ha strevd med å bli gravid, men at dette ikke automatisk medfører en takknemlighet av en slik grad at man orker å holde ut alle smerter og plager i graviditeten, uten å måtte ha noen å lufte dem med :).

Er enig med deg HI. SA'er bak seg eller ikke; Man skal uansett kunne lufte sine bekymringer og plager i et slikt forum, og bli tatt på alvor med sine følelser, uten å bli anklaget for å ikke takle graviditeten slik andre synes en burde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...