Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Er sykemeldt nå i første trimester, først var det to uker av gangen. Deretter økte legen det til 4 uker. Arbeidsgiver piper nå fordi jeg ikke opplyste om at det var 4 uker. Men regnet jo med at de leser sykemeldingene jeg sender inn med datoer?? Hva gjør dere andre? Informerer dere arbeidsgiver i tillegg til å sende inn sykemelding nå denne blir forlenget?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Selvfølgelig ringer jeg for å informere. Jeg sender ikke bare sykemeldingen i posten og tenker at da har jeg gjort mitt
Himmel og hav Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Jeg ringer eller stikker innom jobben og snakker med sjefen min. Man skal ha en dialog med arbeidsplassen, og det å sende sykemelding i posten synes jeg ikke holder. Om det nærmer seg slutten av en sykemelding og jeg skjønner at det går mot forlengning, så ringer jeg før den går ut slik at de ikke forventer meg tilbake og at de kan avtale videre med vikar el. Om jeg var sjefen din så hadde jeg ikke vært videre fornøyd jeg heller.
førskolelæreren Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Jeg gjør det samme som dere to. Har en samtale med sjefen en gang i uken for at han kan være oppdatert. Også sier jeg sånn ca hvor lenge jeg blir sykemeldt av ganga, det jeg vet..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Som arbeidsgiver er jeg vant til å ha en grei dialog med de ansatte. Har hatt et par opp igjennom som bare sender sms når de er syk evt sykemelding. Dårlig. Da ringer jeg umiddelbart opp og sier at slik skal det ikke være!
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Jeg går innom og prater med sjefen og forteller hvordan det ligger an hver gang jeg får ny sykemelding. Jaja, er sykemeldt pga operasjon i begge hendene og de første ukene etter operasjonene sendte jeg sykemeldingene med samboer som fortalte hvordan det var, siden han jobber samme plass
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Har aldri sendt en sykemelding med posten i hele mitt liv, om jeg blir sykemeldt reiser jeg selvfølgelig innom jobb med sykemeldingen og snakker med sjefen. Om jeg er syk på en måte som gjør at jeg ikke bør reise innom jobb (har skjedd en gang da jeg lå rett ut med lungebetennelse) ringer jeg selvfølgelig og prater med sjefen personlig. Noe annet er da virkelig ikke noe alternativ engang, tenk om sykemeldingen kommer bort i posten...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Selvfølgelig snakker jeg med leder. Kunne ikke falle meg inn å bare sende sykmeldingen uten noen videre kontakt! Når jeg har vært sykmeldt ringer jeg eller drar innom arbeidsplassen for å fortelle om ståa. Dersom jeg ser det går mot forlenging, informerer jeg om det også - selvfølgelig!!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Jeg ringer og forteller dem hvordan det ligger an, og hva de kan forvente. Noe annet ville vært rart.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Oj! Jeg bare sender sm, jeg! Dvs nå gikk det tydelig frem av første sm (og oppfølgingssamtale) at jeg skulle bli borte frem til permisjon, men kanskje sjefen syns jeg er frekk? Fader, nå får jeg ikke sove i natt
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 Oj! Jeg bare sender sm, jeg! Dvs nå gikk det tydelig frem av første sm (og oppfølgingssamtale) at jeg skulle bli borte frem til permisjon, men kanskje sjefen syns jeg er frekk? Fader, nå får jeg ikke sove i natt Hadde du ikke tenkt selv at du burde dra innom jobben din i løpet av svangerskapet ( og permisjonen)? Holde kontakt med sjefen og kollegaene?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #12 Skrevet 15. mars 2012 Har kontakt med noen av kollegaene, samt mellomleder, på face og sms. Sjefen tror jeg ikke trenger ha kontakt med meg, altså sosialt... Han er generelt lite intr i smalltalk, dessuten veldig opptatt. Har ikke startet perm ennå, så skal jo innom jobben før babyen kommer og sikkert en gang etterpå. Men det jeg blir nervøs av, er om det er forventet at jeg skal oppdatere sjefen om formen min. Min sosiale omgang klarer de seg uten, spesielt sjefen..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #13 Skrevet 15. mars 2012 Har kontakt med noen av kollegaene, samt mellomleder, på face og sms. Sjefen tror jeg ikke trenger ha kontakt med meg, altså sosialt... Han er generelt lite intr i smalltalk, dessuten veldig opptatt. Har ikke startet perm ennå, så skal jo innom jobben før babyen kommer og sikkert en gang etterpå. Men det jeg blir nervøs av, er om det er forventet at jeg skal oppdatere sjefen om formen min. Min sosiale omgang klarer de seg uten, spesielt sjefen..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #14 Skrevet 15. mars 2012 Har kontakt med noen av kollegaene, samt mellomleder, på face og sms. Sjefen tror jeg ikke trenger ha kontakt med meg, altså sosialt... Han er generelt lite intr i smalltalk, dessuten veldig opptatt. Har ikke startet perm ennå, så skal jo innom jobben før babyen kommer og sikkert en gang etterpå. Men det jeg blir nervøs av, er om det er forventet at jeg skal oppdatere sjefen om formen min. Min sosiale omgang klarer de seg uten, spesielt sjefen.. Har kontakt med noen av kollegaene, samt mellomleder, på face og sms. Sjefen tror jeg ikke trenger ha kontakt med meg, altså sosialt... Han er generelt lite intr i smalltalk, dessuten veldig opptatt. Har ikke startet perm ennå, så skal jo innom jobben før babyen kommer og sikkert en gang etterpå. Men det jeg blir nervøs av, er om det er forventet at jeg skal oppdatere sjefen om formen min. Min sosiale omgang klarer de seg uten, spesielt sjefen.. Ikke sjefen, men din nærmeste leder. Det er han/hun du bør snakke med og informere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå