Gå til innhold

Er mars damene begynt å føde no ?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg venter fremdeles!!!

Har hatt regelmessige kynnere/svake rier 3 ganger, men har stoppet opp kvar gang :(

Hode har vert festet sidn uke 36, har hatt mye kynnere, mye mens murringer, slim med blod..

MEN ingen fødsel!

Uke 39+6 i dag og termin 18.mars!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke fødsel her heller nei... Termin den 20 mars og klar som et egg for å føde;-)

Har masse nedpress, murringer og kynnere og hodet er festet som hos deg, men ingen tegn til fødsel! La det skje noe snart;-)

Lykke til ihvertfall ;-)

Skrevet

Ikke antydning til fødsel, 41+0 i dag..

Overtidskontroll på sykehuset i morgen om hun ikke får opp farta..

Skrevet

hadde termin i går, så venter i spenning:) mye kynnere, mensmurringer, smerter i rygg og nedpress, men frøkna lar vente på seg :P

Skrevet

Veit ein del marsdamer har født, men ikkje denne dama...:P Men så har eg ikkje termin før den 25. heller då (og 1.mann kom 6dagar etter termindato). Sååå..må nok berre belage meg på å vente, sjølv om eg er heilt klart for fødsel kva tid som helst;)

Skrevet

Blir spennende imåro då!:) håper d skjer i natt :) eller at du blir satt igang imåro og slipper gå lengre på overtid!!

Lykke til :)

Skrevet (endret)

Blir spennende imåro då!:) håper d skjer i natt :) eller at du blir satt igang imåro og slipper gå lengre på overtid!!

Har ikke tenkt på at jeg kan bli igangsatt i morgen egentlig. Drar på kontrollen alene. Kanskje jeg burde be mannen om å bli med?

Endret av ★
Skrevet

Fikk en gutt på termindatoen, 7 mars. Herlig :-)

Skrevet

Gratulerer, du er blant de 10% som føder på termin :)

Og selvfølgelig, GRATULERER med gutten :D

Skrevet

Blir spennende imåro då! :) håper d skjer i natt :) eller at du blir satt igang imåro og slipper gå lengre på overtid!!

Har ikke tenkt på at jeg kan bli igangsatt i morgen egentlig. Drar på kontrollen alene. Kanskje jeg burde be mannen om å bli med?

De fleste sykehus tilbyr ikke induksjon på kontroll 41+0 med mindre noe tilsier at babyen hadde hatt det bedre hvis den kom ut. Man tilstreber naturlig fødsel da erfaringer tilsier at riene blir bedre på naturlig vis. Men de kommer nok til å sjekke deg nedentil, og om du er moden så gjøres ofte stripping. Det kan jo sette fart på sakene, men tviler på om du trenger å ha med deg mannen. Ikke for det, ikke noe galt i at mannen er med heller, men tenker nok at du får litt tid før fødselen er i full gang selv om det blir bestemt induskjon.

De fleste sykehus induserer nå på dag 11 etter TUL, induksjonen kan ta inntil et par tre dager og målet er at alle barn skal være ute innen 14 dager etter TUL. Medisinsk sett regnes man ikke som egentlig overtidig før etter dette, konsensus er altså at ingen barn i Norge skal fødes overtidige. Det er likevel i de Norske retningslinjene slik at man ikke Må indusere før på dag 14 etter TUL, dette regnes fortsatt som forsvarlig behandling.

Når det er sagt er det en del sykehus (bl.a. St. Olavs Hospital) som gir fødekvinnen et valg om induksjon eller avvente noen dager til på kontrollen i uke 41+3, altså en uke etter TUL.

Håper dette var oppklarende, har nettopp sjekket Norsk gynekologisk forenings retningslinjer!

Skrevet

Hadde termin på lørdag.... ikke snev av fødsel her....

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...