Gå til innhold

Hva kan deres baby på rundt 3 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva deres babyer kan på denne alderen. Min er 12 uker gammel.

Min er ikke så veldig sterk i nakken enda. Når han ligger på magen vil han ikke løfte hodet så lenge om gangen, men han holder det godt hvis han sitter på fanget o.l. Han løfter seg heller ikke opp på albuene enda.

Han liker å ligge på gulvet i babygymmen, men han ligger og ser på lekene som henger der, men prøver ikke å ta på de enda. Han griper heller ikke etter lekene enda.

Han ruller seg heller ikke rundt fra mage til rygg.

Er min litt sen, eller er dte helt normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er ikke så veldig sterk i nakken enda. Når han ligger på magen vil han ikke løfte hodet så lenge om gangen, men han holder det godt hvis han sitter på fanget o.l. Han løfter seg heller ikke opp på albuene enda.

Han liker å ligge på gulvet i babygymmen, men han ligger og ser på lekene som henger der, men prøver ikke å ta på de enda. Han griper heller ikke etter lekene enda.

Han høres helt normal ut etter min erfaring. De på helsestasjonen hadde sikkert sagt i fra til deg hvis de var bekymret på utviklingen.

Skrevet

Hei :)

Det er jo foskjell fra baby til baby. min er og så ca 3 mnd, og han er sterk i nakken, albuene og beina :) men han tar ikke på lekene når han ligger i babygymen. ellers han lager mye lyder, og tar handa/ tommelen i munnen og suger hehe ellers er han en blid gutt :D

Skrevet

Min gutt er nå 14 uker. Han har vært sterk i nakken hele veien egentlig, og holder nå hodet og kroppen stødig når han ligger på albuene. Griper etter leker.. Ligger han på magen drar han knea litt under seg og løfter rumpa.. Prøver febrilsk å komme seg fremover og blir frustrert når det ikke går :-p men er nok lenge til han klarer det enda!!

Uansett, disse babyene utvikler seg jo forskjellig! For alt vi vet kan din lille krabbe lenge før min, selv om min viser interesse allerede nå! :)

Skrevet

Jenta mi er 14 uker. Hun har vært veldig sterk i nakken siden fødselen egentlig. Hun holder hodet fint oppe når hun ligger på magen og støtter seg på albuene. Dette har hun gjort lenge. Det fine med at hun er så sterk i nakke/rygg er at jeg kun trenger å holde henne under rumpa når jeg bærer henne (hun lener seg mot meg), så da har jeg en hånd fri. :-D

Ellers tar hun etter lekene når hun ligger i babygymmen, og får ofte tak i dem også :-P Synes utviklingen går så fort! Bare den siste uken har hun skjønt at hun lettere får tar i lekene hvis hun tar etter dem med begge hendene.

Gleder meg til å følge utviklingen videre. Synes det er veldig spennende å se når hun får til nye ting.

Skrevet

Min er 11 uker. Hun er ganske sterk i nakken. Holder hodet oppe en liten stund av gangen. Kommer an på hvor lyst hun har.

Hun er veldig glad i å "prate". Har så smått begynt å le litt <3 Oppdager hendene sine mer og mer - og hva hun kan få til med dem. Men hun griper ikke etter ting - så vidt jeg kan se:)

Hun er ei stor jente på 60 cm og 6 kg.

Skrevet

Vår gutt er 2,5 mnd. født på nyttårsaften og han er veldig sterk i nakken, men han har holdt opp hodet siden han ble født han da. Han har begynt å se hendene sine og sikter knyttneven inn mot øyet. Han smiler hele tiden og er på nippet til å le. Han bokser borti leker som henger på babygymmet og jeg ser han bruker venstre hånd mest. Han heiser opp kroppen på albuene når han ligger å magen, men han liker ikke ligge på magen. Han prater mye og han er interessert i tv bildet.

Skrevet

Gutten min er 15 uker. Han har hele tiden vært sterk i nakke/rygg og kunne fra fødselen av holde godet oppe når han lå på magen. Han klarer nå å ta tak i lekene i babygymmen, det gjorde han ikke for noen uker siden. Han har også begynt å føre hendene sine mot hverandre, holder fast den ene handa med den andre og titter forundret (veldig søtt)... Han aker seg framover og bakover ved hjelp av bena når han ligger på ryggen. Han prater masse og snur seg etter velkjente stemmer/lyder. Han ruller seg ikke rundt enda, men det er ikke langt unna.

Synes ting har gått fort fra dag til dag, plutselig har han lært en ny ting. Så bare vent, plutselig tar poden din etter lekene i babygymmen osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...