Gjest Filifjonka Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Jeg lager en helt vanlig gjærdeig, skal vi se, 3 dl vann (lunkent) 1/2 pk tørrgjær litt olje eller smeltet smør litt salt (1/4 ts omtrent) hvetemel til deigen blir passe. Jeg liker at den er litt klissete, jeg synes den blir luftigere da, men det skal jo være mulig å elte den og kjevle den ut. Oppå pizzaen tar jeg det jeg har. Jeg liker godt kjøttdeig med tacokrydder, noen ganger pølse i biter, det er ungenes favoritt. Skinke eller pepperoni... Løk elsker jeg så det må alltid være med. Revet ost naturligvis. Og så bruker jeg ferdig pizzasaus, enten på glass eller Toros i pose.
Moden mamma til 3 :) Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Kjempeenkelt og godt: Pitabrød smøres med et godt lag creme fraiche. Legg på stekt bacon, vårløk/purreløk eller vanlig løk, litt salt og pepper. Noen ønsker også ost på toppen, men det pleier ikke jeg å bruke. Stekes 8-10 minutter. Toppes med ruccola. Nam-nam!
silje1989 Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2012 jeg har lyst på å ha kjøttdeig, pølsebiter, salami og... hva er godt å ha på pizza??
MrsMilla Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 jeg har lyst på å ha kjøttdeig, pølsebiter, salami og... hva er godt å ha på pizza?? mozzarella er bra, pepperoni, rødløk, oliven,you name it - det meste passer. Men for all del ikke ha på fårepølse eller kalkunkjøtt - for det gjorde jeg i villfarelse for noen mnd siden hahahaaha - og det smakte skikkelig dritt!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå