Gå til innhold

Hvordan var tiden etter keisersnittet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble du veldig "handicapet" ? Eller kunne du gjøre normale gjøremål ? Hvor lenge var det vondt og når var du tilbake til normalen igjen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vært veldig heldig begge gangene, på føttne så fort bedøvelse var ute, å har ikke har noe særlig vondt. merka ikke så mye av det etter 2-3 uker, da var jeg nesten som før :-) bare litt "gangsperr", det satt i en stund.

Skrevet

Et smertehelvete og jeg ble veldig handicapet, begge gangene.

Aldri mer!!!

Skrevet

Jeg hadde som plan å komme meg på beina samme kveld, men snittet ble litt utsatt så da kom jeg meg ikke opp før på morgenen.

Jeg var veldig trøtt av smertestillende, så første natta gikk med til å sove, og de snille jordmødrene tok vare på babyen.

Jeg må helt ærlig si at jeg var så utrolig overrasket over hvor god form jeg var i etterpå. Noe merker man første ukene når det kommer til å flytte seg rundt i senga bla. Men utover det var det bare sus og dus for min del. Var på liten shoppingtur, rett opp i jula, 10 dager etterpå. Var kanskje litt vel tidlig, men fungerte. Merker at du er støl og noe jobber der snittet er. Men jeg brukte lite smertestillende etter jeg kom hjem. Maks en uke til sammen.

Skrevet

Var oppe og gikk andre dagen, helt greit - ikke noe problem. Hadde seff litt smerter men 3. dagen synes jeg at det var rimelig greit. Brukte ikke smertestillende mer enn 3 dager. Ingen enkel løsning med ks, men et godt alternativ :)

Skrevet

Jeg hadde smerter ut av et annet helvette pga luft da jordmor skulle ha meg opp av senga på dagen etter det nattlige hastesnittet. Såret i seg selv var vondt, men langt fra så ille som lufta. Jeg brukte rullestol til å komme meg til avdelingen med barnet de første to dagene, etter det begynte jeg å gå (subbe) selv, men jeg satt meg eller la meg ikke ned, for jeg kom meg ikke opp igjen. Etter en uke klarte jeg å gå en tur ned i byen med paracet innabords, men slet med å bære med meg en pose med zinksalve og babyolje og litt smådiverse hjem igjen. Synes å huske at jeg ble kjempeglad for å kunne ta et lite hopp ca måned etterpå, og har ikke merket noe som helst til det etterpå. Arret synes nesten ikke heller. :)

Skrevet

Smertehelvette, og jeg sliter enda med magemusklene jeg må trene opp på nytt... Men så brukte jeg ikke smertestillende etter dag 2, jeg fikk tilbud om paracet (som jeg ikke tåler) så jeg måtte bare bite tenna sammen. Tok vel en måned før jeg kunne fungere normalt :/

Skrevet

Fin form, etter alle mine 3 ks.bank i bordet for nr. 4 også;)

Kom meg opp samme dag som ks ble tatt, litt vondt men ikke så aller værst.Brukte nesten ikke smertestillende, ingenting etter dag 2:)Så jeg føler meg kjempeheldig:)

Gjest Husfrua
Skrevet

Jeg hadde et sant helvete. Endte opp med akutt keisersnitt,og ble lagt i full narkose. Glemte helt å informere om at jeg er allergisk mot medisinsk plaster. Så to dager etter når jeg fjernet plasteret hadde jeg store blemmer under hele plasteret ,og huden fulgte med plasteret. Det var vondere enn fødselen!I tillegg fikk jeg infeksjon i såret,og stingene som skulle forsvinne av seg selv kom ut en etter en,etter at såret hadde lukket seg...fysj! Hele den første måneden som mor for første gang gikk med i smertestillende og tårer. Aldri mer KS her i gården!

Skrevet

Det gikk kjempefint!! :) Hadde snitt på morgenen og gikk (med støtte av sykepleier) på toalettet på kvelden. Vondt, men det gikk fint.

Tok ikke annen smertestillende enn det som sykepleierene ga meg, og jeg følte på slutten (dag 3 og 4) at jeg knapt nok trengte det.

Følte meg i kjempeform på dag 4 da vi forlot barsel, og kan ikke huske at jeg hadde verken vondt eller andre problemer etter hjemkomst. Måtte bare ta i litt ekstra for å komme meg opp av senga :)

Jeg tror jeg har vært kjempeheldig!! Og er veldig glad for det.

Skrevet

Hadde veldig vondt, fikk ikke stå opp første dagen, masse luftsmerter, måte ha hjelp til å snu meg i senga i hvertfall 2 dager. Husker lite fra de første dagene, alt var som i en døs. Om du spør fordi du kan velge om du vil ha KS eller ikke, anbefaler jeg normal fødsel fremfor KS

Skrevet

Gikk helt fint. Men var litt pysete ang det å reise seg opp første gangen, for jeg var veldig redd det skulle gjøre vondt. Når jeg først turde å reise meg, så var jeg på beina rett som det var og klarte det meste selv. Brukte paracet de første 4 døgn, og selvfølgelig morfin det første døgnet. Luftsmertene var ekstremt vonde, og ingen smertestillende tok knekken på de, varte i ca to døgn. Slet litt med å komme meg opp av sengen de første ukene siden madrassen var så myk, men utover det så gikk det fint.

Skrevet

Det verste var å le eller å hoste. Ikke mest behagelig å reise seg opp heller..

Luftsmerter var vel det som nesten tok rotta på meg de første par dagene på barsel. Ikke en gang morfinen de ga innimellom på første døgnet hjalp for det.

Etter jeg kom hjem var alt egentlig helt fint. såret grodde fint. Var jo slapp en stund pga blodtap, men det gikk seg til da.

Skrevet

Oppe og gikk samme kveld. Brukte kun paracet et par dager. Ks er en forholdsvis liten operasjon. Viktig å komme seg på beina med en gang selv om det er vondt og man svimler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...