Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er nå 20 uker på vei og har fram til nå jobbet som tilkallingsvikar. var på et intervju i for en stund siden og har nå fått tilbud om et vikariat fram til jul med oppstart i mai. Vil da være ca 27 uker... Har ikke sagt noe om at jeg er gravid. Er selvfølgelig kjempeglad for å ha fått meg jobb, da det er slitsomt og uforutsigbart å jobbe på tilkalling, men sitter alikevel med en litt blandet følelse... Noen som har erfaring med lignende situasjoner og har noen gode råd å komme med??
anonym91 Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 kan vere lurt og takke ja og heller vere sjukemeldt om det ikkje går.. eller så får du jo ikkje penger fra nav når du har permisjon
MrsMilla Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Her er det bare å følge lovverket til punkt og prikke! :-) Om du vil ha jobben, så takker du ja og fortsetter med akkurat det du gjør til vanlig. Om du skulle finne på å bli syk går du til legen, slik som man ville gjort ellers. Trenger du tilrettelegging så sier du ifra om det. Når du er seks mnd på vei bør du si ifra om situasjonen slik at de kan skaffe en vikar for deg til du skal i permisjon om dette er nødvendig. Da bør du også sende inn papirene til nav siden det er noe behandlingstid på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå